واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

500واحد مسکن‌ویژه در آستانه تحویل

مراحل ساخت بیش از 500 واحد مسکونی از پروژه مسکن ویژه تهرانسر در آستانه تکمیل است و در آینده نزدیک براساس اولویت‌بندی تحویل متقاضیان خواهد شد.
تدبیر24: طبق اعلام مسوولان پروژه مسکن ویژه تهرانسر قرار است ظرف دو ماه آینده بیش از 500 واحد از این پروژه براساس اولویت بندی در امتیازات تحویل متقاضیان شود.

کارهای مطالعاتی پیرامون ساخت این پروژه از اوایل سال 1391 کلید خورد تا این که با نهایی شدن ساخت آن ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط همزمان با هفته دفاع مقدس در سال 1391 آغاز و پس از چند ماه ظرفیت مورد نظر برای ثبت نام متقاضیان کامل شد.

اما مراحل ساخت این پروژه آن طور که باید پیش نرفت و در حالی که متقاضیان سه قسط 20 میلیون تومانی خود را نیز پرداخت کرده بودند پروژه در خواب کامل به سر می‌برد و پیمانکاران به تعهدات خود عمل نمی‌کردند. این قضایا باعث شد بارها متقاضیان در تجمع‌های مختلف جلوی سازمان‌های مسوول اعتراض خود را نسبت به روند کند ساخت واحدهای مسکونی این پروژه و همچنین نبستن قرارداد و افزایش چند باره قیمت تمام شده اعلام کنند.

در نهایت این مشکلات باعث شد مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اوایل سال 1393 ساختمان مجزایی برای پاسخگویی به مشکلات متقاضیان و همچنین نظارت دقیق بر نحوه کار پیمانکاران در نزدیکی محل پروژه ترتیب دهند. سپس مسعود بیژنی، مدیر عامل سابق متروی مشهد به عنوان مجری طرح دعوت به همکاری و هیات عامل نیز جهت بررسی مشکلات و تسریع در روند ساخت و ساز تشکیل شد.

تمامی این راهکارها باعث شد روند ساخت و ساز جان تازه‌ای بگیرد و نزدیک به 2000 تن از نیروهای فعال برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی از جانب پیمانکاران به خدمت گرفته شوند.

در نهایت نزدیک به یک چهارم واحدهای این پروژه در فصل پاییز تحویل متقاضیان خواهد شد و دور نمای کار نیز نشان می‌دهد که تمامی متقاضیان می توانند تا خرداد ماه سال آینده در واحدهای مسکونی با بهره مندی از تمام امکانات رفاهی مستقر شوند.

بی‌شک انتظار متقاضیان این پروژه این است که وقتی در واحدهای مسکونی خود مستقر شدند در یک بیابان پر از بلوک‌های ساختمانی و بدون هیچ امکانات رفاهی از قبیل مسجد، پارک، فروشگاه، مدرسه و ... زندگی خود را آغاز نکنند. موردی که مجری طرح پروژه نیز بر آن صحه می گذارد و تاکید می کند ما درصدد آن هستیم وقتی متقاضیان در خانه‌های خود مستقر شدند از تمامی امکانات جانبی برای یک زندگی راحت برخوردار باشند.

پیمانکاران مربوطه اخیرا به مجری طرح این پروژه اعلام کرده‌اند بیش از 500 واحد مسکونی را کاملا آماده کرده و می توانند آنها را تحویل کارفرما دهند اما مجری طرح به همراه تعدادی از مسوولان از تمام این واحدها بازدید و نواقص و کم و کاستی‌ها را به پیمانکاران گوشزد کردند تا آن‌ها پس از رفع این نواقص واحدها را تحویل متقاضیان دهند چرا که معتقدند متقاضیان پس از این زمان طولانی باید کیفیت ساخت واحدها رضایت کامل داشته باشند تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: