واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

سهم محصولات پتروشیمی در صادرات

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: محصولات پتروشیمی بیش از 40 درصد صادرات غیر نفتی کشور را تشکیل می دهد.
تدبیر24: عباس شعری مقدم روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران ایران پلاست اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست در شرایطی برگزار می شود که نسیم خردورزی در کشور در حال وزیدن است.

وی افزود: با توجه به ضریب نفوذ گسترده پروپیلن در صنایع شیمیایی کشور پیش بینی می شود، با تولید این ماده زمینه احداث واحدهای متعدد پایین دستی در کشور و افزایش اشتغال فراهم شود.

شعری مقدم تصریح کرد: صنایع پتروشیمی در ایران تاکنون سالانه فقط پنج درصد کل هیدروکربورهای تولیدی کشور اعم از مایع و گاز را مصرف کرده و در مقابل بیش از ٤٠ میلیون تن محصول تولید کرده است.

وی افزود: اکنون بیش از ٣٠ هزار واحد تولیدی در کشور به تولیدات پتروشیمی وابسته هستند که مواد اولیه آنها را صنایع پتروشیمی کشور به ویژه واحدهای موجود در عسلویه و ماهشهر تامین می کنند که این موضوع نشان می دهد که برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، باید توسعه و سرمایه گذاری در صنایع بالادستی هم بی وقفه ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت خودرو، صنایع هوافضا، صنایع بهداشتی، غذائی و پزشکی، صنایع بسته بندی، لوازم خانگی و لاستیک و پلاستیک همه وابسته به صنعت پتروشیمی هستند.

وی با بیان این که صنایع نساجی، فرش ماشینی، موکت و گونیهای آرد نیز از محصولات راهبردی هستند که به طور مستقیم به صنعت پتروشیمی وابسته هستند، خاطرنشان کرد: شرایط بین المللی در سایه مذاکرات گروه مذاکره کننده کشور با اعضا ی 1+5 امیدوارکننده تر از گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکتهای خارجی برای مذاکره و سرمایه گذاری در ایران اظهار تمایل کرده اند اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب، فاصله زیادی وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: خوراک عمده واحد های پتروشیمی گاز طبیعی است که قیمت فروش بین المللی ندارد و قیمت ١٣ سنت اعلام شده برای آن هم کاملاً با قیمت هایی که در منطقه خلیج فارس به تولیدکنندگان فروخته می شود مطابقت دارد و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و این قیمت را نبایستی با قیمت معادل یک لیتر گازوئیل که ٧٠ سنت است مقایسه کرد

شعری مقدم تصریح کرد: نبایستی محصولات صادراتی مبنای مقایسه قرار گیرند بلکه ارزش محصولات فروخته شده به صنایع داخلی نیز باید برآن افزوده شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اضافه کرد: ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی کشور در حال حاضر ٦٠ میلیون تن است و نه ٤٠ میلیون تن که با رفع تحریم ها و تامین خوراک به آن خواهیم رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: