تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

سهم محصولات پتروشیمی در صادرات

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: محصولات پتروشیمی بیش از 40 درصد صادرات غیر نفتی کشور را تشکیل می دهد.
تدبیر24: عباس شعری مقدم روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران ایران پلاست اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست در شرایطی برگزار می شود که نسیم خردورزی در کشور در حال وزیدن است.

وی افزود: با توجه به ضریب نفوذ گسترده پروپیلن در صنایع شیمیایی کشور پیش بینی می شود، با تولید این ماده زمینه احداث واحدهای متعدد پایین دستی در کشور و افزایش اشتغال فراهم شود.

شعری مقدم تصریح کرد: صنایع پتروشیمی در ایران تاکنون سالانه فقط پنج درصد کل هیدروکربورهای تولیدی کشور اعم از مایع و گاز را مصرف کرده و در مقابل بیش از ٤٠ میلیون تن محصول تولید کرده است.

وی افزود: اکنون بیش از ٣٠ هزار واحد تولیدی در کشور به تولیدات پتروشیمی وابسته هستند که مواد اولیه آنها را صنایع پتروشیمی کشور به ویژه واحدهای موجود در عسلویه و ماهشهر تامین می کنند که این موضوع نشان می دهد که برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، باید توسعه و سرمایه گذاری در صنایع بالادستی هم بی وقفه ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت خودرو، صنایع هوافضا، صنایع بهداشتی، غذائی و پزشکی، صنایع بسته بندی، لوازم خانگی و لاستیک و پلاستیک همه وابسته به صنعت پتروشیمی هستند.

وی با بیان این که صنایع نساجی، فرش ماشینی، موکت و گونیهای آرد نیز از محصولات راهبردی هستند که به طور مستقیم به صنعت پتروشیمی وابسته هستند، خاطرنشان کرد: شرایط بین المللی در سایه مذاکرات گروه مذاکره کننده کشور با اعضا ی 1+5 امیدوارکننده تر از گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکتهای خارجی برای مذاکره و سرمایه گذاری در ایران اظهار تمایل کرده اند اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب، فاصله زیادی وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: خوراک عمده واحد های پتروشیمی گاز طبیعی است که قیمت فروش بین المللی ندارد و قیمت ١٣ سنت اعلام شده برای آن هم کاملاً با قیمت هایی که در منطقه خلیج فارس به تولیدکنندگان فروخته می شود مطابقت دارد و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و این قیمت را نبایستی با قیمت معادل یک لیتر گازوئیل که ٧٠ سنت است مقایسه کرد

شعری مقدم تصریح کرد: نبایستی محصولات صادراتی مبنای مقایسه قرار گیرند بلکه ارزش محصولات فروخته شده به صنایع داخلی نیز باید برآن افزوده شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اضافه کرد: ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی کشور در حال حاضر ٦٠ میلیون تن است و نه ٤٠ میلیون تن که با رفع تحریم ها و تامین خوراک به آن خواهیم رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: