واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

دستگیری 107 شکارچی غیرمجاز

رییس یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: 107 شکارچی متخلف غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون با تلاش ماموران این یگان در عرصه های طبیعی شناسایی و دستگیر شده اند.
تدبیر24: عبدالصاحب بازیار روز شنبه افزود: از این تعداد 46 نفر در سه ماهه ابتدایی سال و بقیه در فصل تابستان دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: این شکارچیان متخلف به پرداخت 260 میلیون و 500 هزار ریال جریمه محکوم شده اند که تاکنون 228 میلیون و 100 هزار ریال آن وصول شده است.

رییس یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شمار تخلف و شکارچی دستگیر شده سه ماه دوم در مقایسه با سه ماه نخست امسال در ایلام 30 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 94 مورد تخلف محیط زیستی نیز در این مدت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش 10 درصدی نشان می دهد.

بازیار یادآور شد: دستگیری 117 شکارچی متخلف و ثبت 108 مورد تخلف و تعرض به حیات وحش نیز از فعالیت های این یگان در نیمه نخست سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: 39 مورد تخلف زیست محیطی در سه ماهه نخست امسال و 55 مورد نیز در سه ماهه دوم به ثبت رسیده است.

رییس یگان حفاظت محیط زیست ایلام افزود: 18 مورد صید غیر مجاز آبزیان، 33 مورد شکار پرندگان، چهار مورد زنده گیری پرندگان، یک مورد شکار خزندگان، یک مورد زنده گیری خزندگان، 85 مورد شروع به کار و صید، دو مورد خرید و فروش جانوران زنده، یک مورد زنده گیری پستانداران و پنج مورد شکار پستانداران از مهم ترین اقدام های یگان حفاظت محیط زیست ایلام در شش ماه ابتدایی سال 93 بوده است.

وی اظهار کرد: 60 محیط بان از گستره وسیع حیات وحش استان ایلام شبانه روز حراست و مواظبت می کنند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: 57 مورد سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز نیز در همین مدت از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: محیط بانان بیشتر این افراد متخلف را در گشت زنی های شبانه ، کمین گاه و مخفی گاه ها شناسایی و دستگیر کرده اند.

به گفته بازیار بیشترین تخلف های زیستی و تعرض به حریم حیات وحش در شش ماه گذشته در دو شهرستان مهران و ایلام انجام شده است.

وی افزود: حیات وحش طبیعی در معرض تهدید بوده و همه اقشار جامعه به نوعی در قبال سلامت یا نابودی محیط زیست طبیعی مسوول هستند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: ضرر و آسیب رسانی به محیط زیست طبیعی و جانوران به مرور بر زندگی انسان ها تاثیر منفی می گذارد.

استان ایلام یکی از زیستگاه های متنوع حیاط وحش بوده که تاکنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهی در آن شناسایی شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: