واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

سفر به ترکیه جایزه آشنایی باگردشگری

«سفر به ترکیه» جایزه ای بود که دست اندرکاران گردشگری استان کردستان برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در قالب یک مسابقه تدارک دیده بودند.
تدبیر24: شرکت کنندگان در آیین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی که در «خانه کُرد» سنندج برگزار شد، شاهد برگزاری مسابقه ای بودند که هرچند قصد برگزارکنندگان آن آشنایی بیشتر مردم با مکان های دیدنی استان کردستان بود اما تلاش برای یافتن پاسخ های درست هیچ اهمیتی نداشت.

در کمال تعجب، برگزارکنندگان همه برگه های مسابقه اعم از صحیح یا نادرست را در قرعه کشی شرکت دادند و چه بسا ممکن است کسانی که پاسخ درستی ندادند اما اسم آنها از این قرعه کشی درآمد، گمان کنند آنچه نوشتند، درست بوده است.

اتفاق دیگری که در این برنامه افتاد و نفع آن به کشور همسایه رسید، قرار دادن سه جایزه سفر به ترکیه برای برندگان این مسابقه بود که به نظر می رسد مغایر با سیاست های کلان در زمینه گردشگری مبنی بر توسعه ایرانگردی است.

متولیان گردشگری کردستان در این برنامه به تشویق سفر به استانبول و آنتالیا پرداختند؛ سفری که به گفته مجری برنامه برای هر نفر چهار میلیون تومان هزینه می برد و قابل انتقال به کسی هم نیست، پول آن نیز به فرد داده نمی شود و برنده باید حتما این سفر را برود!

تبلیغ برای گردشگری ترکیه در این برنامه به جایی رسید که مجری برنامه، پیش از خواندن اسامی برندگان می پرسید:«چه کسی می خواهد سفر ترکیه برود؟ انشاالله قسمتتان شود!»

هزینه 12 میلیون تومانی سه سفر به ترکیه می توانست هزینه چند سفر به کیش یا دیگر مناطق گردشگری ایران را تامین کند، اما مسوولان برگزار کننده این برنامه ترجیح دادند سه سفر به ترکیه را به عنوان جایزه مسابقه ای که جواب درست در آن اهمیتی نداشت در نظر بگیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: