واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

وزیرخارجه چین: مذاکرات 1+5 وارد مرحله کلیدی شده

'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین گفت که مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران که وارد مرحله کلیدی شده است باید با صداقت همه طرف ها و احترام متقابل حل شود.
تدبیر24: وزیر مور خارجه چین که در شصت و نهمین دور مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت، تاکید کرد مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران وارد مرحله کلیدی شده است.

به نوشته روز دوشنبه روزنامه 'مردم' ارگان حزب حاکم چین، وی گفت طرف های مذاکرات هسته ای ایران باید با صداقت و برپایه روحیه احترام متقابل، رایزنی برابر و درک و سازش متقابل با تلاش های بیشتر مشکلات را حل کنند.

وی گفت طرف های مذاکرات باید هر چه سریع تر به توافق همه جانبه، عادلانه، متعادل و برد - برد دست یابند.

هفتمین دور مذاکرات جامع تهران با گروه 1+5 از 26 شهریور به مدت 10 روز در نیویورک برگزار شد.

وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و 'کاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدارهای حاشیه ای در نیویورک نیز دو دور با یکدیگر مذاکره کردند.

'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است: در مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران من همچنان به طور محتاطانه ای خوشبین هستم.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هیچ زمانی مثل روزهای اخیر لحن جدی برای حل مساله هسته ای ایران ندیده بودم، گفته است: ما واقعا در مذاکرات گذشته تا امروز انعطاف های لازم را داشتیم و اکنون نوبت طرف مقابل است که آنها انعطاف نشان دهند تا مساله حل شود.

براساس توافق های پیشین، مهلت دستیابی به توافق نهایی تا سوم آذر (24 نوامبر) است.

وزیر امور خارجه چین در ادامه با اشاره به موضوع سوریه تاکید کرد 'بحران سوریه نزدیک به چهار سال طول کشیده است و جنگ راه حل این بحران نیست. راه حل، مذاکرات است'.

'وانگ یی' از طرف های مختلف در سوریه درخواست کرد 'بی درنگ با آتش بس موافقت کرده، به خشونت ها پایان دهند و به طور همه جانبه با اقدامات انسان دوستانه سازمان ملل هماهنگ شده و هر چه سریع تر به رنج مردم بی گناه پایان دهند'.

وی تاکیدکرد: همه طرف ها و گروه ها در سوریه باید با نشان دادن تمایل سیاسی خود، به طور فعال از تلاش های میانجی گرانه دبیر کل سازمان ملل و فرستاده ویژه وی پشتیبانی کرده و با روش متعادل که از تجریبات مفید بین المللی و منطقه است، بهره ببرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: