واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

پرونده رسایی در راه دادگاه ویژه

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در چند جلسه، فیلم و متن پیاده شده نطق حمیدرسایی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که در ...
تدبیر24: حمید رسایی در نطق میان‌دستور 9 دی سال 91خود در صحن علنی مجلس، مواردی علیه خانواده آیت‌ا...‌هاشمی مطرح کرد و پس از آن مهدی‌هاشمی هم به‌خاطر این توهین، از او به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد و حالا قوه‌قضائیه درباره همان موضوع از مجلس استعلام کرده است و روز گذشته هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به بررسی موضوع پرداخت و اعلام کرد در چندین مورد، نطق میان‌دستور حمیدرسایی را خارج از ایفای وظایف نمایندگی دانسته و موارد تخلف را به قوه قضائیه اعلام کرد. عوض حیدرپور شهرضایی گفت: قوه قضائیه بر اساس موضوع شکایت از حمید رسایی به دلیل توهین به خانواده آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی در نطق میان دستور، از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام‌نظر خواسته بود. نماینده مردم شهرضا در مجلس افزود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در چند جلسه، فیلم و متن پیاده شده نطق حمیدرسایی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که در چند جای سخنان او، نقطه نظراتی وجود داشت که در راستای ایفای وظایف نمایندگی نبود و براساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، نباید به آنها ورود پیدا می‌کرد. وی توضیح داد: زمانی که یک موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بحث و بررسی می‌شود، رئیس جلسه یا هیات، آن نقطه نظر را به رأی اعضا می‌گذارد که در این مورد اکثریت موافق جمع‌بندی نهایی مبنی بر متخلف بودن رسایی در نطق میان‌دستور بودند. این نماینده مردم در مجلس، بیان کرد: براساس رای‌گیری در هیات،‌ نظر نهایی بر این بود که فرازهایی از نطق رسایی جزء موارد تخلف از ایفای وظایف نمایندگی بود و مقرر شد آن چند مورد به قوه قضائیه و شعبه سوال‌کننده اعلام شود تا برخوردی وفق مقررات صورت گیرد. عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نمی‌دانم ابوترابی رئیس هیات، نامه را به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند یا نه. محمود عليزاده وكيل خانواده‌هاشمي در ارتباط با شكايت آيت‌ا...‌هاشمي از حميد رسايي گفت: بنده به اتفاق مهدی‌هاشمي شكايت از حميد رسايي را ثبت كرديم اما بنده وكالت اين پرونده را بر عهده ندارم. وي تصريح كرد: شكايت آيت‌ا...‌هاشمي از حميد رسايي در دادگاه ويژه روحانيت پيگيري خواهد شد.

بررسی 33 مورد در هیات نظارت بر نمایندگان

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه این هیات جلسات مرتبی برای رسیدگی به رفتار نمایندگان دارد، گفت: تاکنون 33 مورد پرونده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است. عوض حیدرپور افزود: جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، بعد از آغاز فعالیت مجلس مجددا برگزار خواهد شد و مواردی که در دست بررسی است، پیگیری خواهد شد. نماینده مردم شهررضا در پاسخ به سوالی درباره محتوای پرونده‌هایی که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: این موارد محرمانه است و باید اطلاعات مربوط به آن را را در اختیار دستگاه قضائی قرار دهیم تا موضوعات به صورت دقیق روشن شود.

متهمان پرونده 3 هزار میلیاردی در مجلس نهم نیستند

همچنین روز گذشته رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت که تصور نمی‌کنم از نمایندگان مجلس نهم کسی در پرونده ۳ هزار میلیاردی محکوم شده باشد. الهیار ملکشاهی درباره جزئیات محکومیت 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پرونده 3 هزار میلیاردی، گفت: در جریان جزئیات این پرونده نیستم و در خصوص افراد محکوم شده نیز اطلاعات دقیقی ندارم. وی ادامه داد: تصور نمی‌کنم از نمایندگان فعلی خانه ملت کسی در جریان پرونده 3 هزار میلیاردی محکوم شده باشد. رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده 3 هزار میلیاردی است، یادآور شد: مدتی پیش در کمیسیون قضایی درباره این پرونده سوالی از سوی چند نماینده مطرح شد که طی جلسه‌ای با حضور مقامات قضایی سوال مورد رسیدگی قرار گرفت. در یکی از جلسات تیرماه کمیسیون حقوق و قضایی مجلس، سوال جواد کریمی قدوسی و بهرام بیرانوند نمایندگان مشهد و بروجرد در خانه ملت از مرتضی بختیاری وزیر دادگستری رسیدگی شد. الهیار ملکشاهی در بیان جزئیات سوال این 2 نماینده از وزیر دادگستری به فارس گفته بود «آقایان کریمی قدوسی و بیرانوند مدعی دخالت و اتهام سه نماینده در جریان این پرونده شدند. نمایندگان سوال کننده مدعی‌اند این سه نماینده دارای اتهاماتی در این پرونده هستند که به آنها رسیدگی نشده است.»

منبع:روزنامه آرمان روابط عمومی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: