واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

افزایش مسافران ورودی از عراق به ایران

فرماندار شهرستان مرزی مریوان از افزایش شمار مسافران ورودی از شمال عراق به ایران از طریق مرز باشماق مریوان خبر داد.
تدبیر24: محمد فلاحی روز جمعه افزود: با توجه به فرا رسیدن عید قربان و تعطیلات چند روزه عراق، امار مسافران ورودی به ایران از طریق مرز باشماق به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

وی بدون اشاره به امار روزانه ورود مسافر از طریق مرز باشماق به داخل کشور گفت: در تعطلات عید قربان امسال بر خلاف سال های پیش که آمار مسافران خروجی از ایران خیلی بیشتر از مسافران ورودی بود، شمار مسافران عراقی که قصد دارند از طریق مرز باشماق وارد ایران شوند به شدت افزایش یافته است.

به گفته وی به دلیل افزایش مسافر، پایانه مرزی باشماق مریوان به صورت 24 ساعته باز است و دستگاه های مسوول در حال ارایه خدمت به مسافران هستند.

نا ارامی های شمال عراق و حمله گروهک تروریستی داعش به نوار شمالی عراق، یکی از دلایل افزایش شمار مسافران عراقی به ایران است.

فعالیت اقتصادی از طریق مرز باشماق با کردستان عراق به طور عملی از سال 1369 شروع شد و این مبادلات به دلایل قومی و ویژگی های خاص منطقه روز به روز تقویت شده و توانسته به عنوان اولین بازارچه مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق بستر مناسبی را جهت فعالیت اقتصادی فراهم نماید.

مرز باشماق مریوان در سال 86 به مرز رسمی تبدیل شد و براساس آمارها سالانه حدود 30 هزار نفر به صورت قانونی و با گذرنامه از این مرز به کشور عراق سفر می کنند.

این مرز در فاصله 17 کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد و روزانه بین هزار و 200 تا هزار و 500 تریلر در این مسیر تردد می کنند.

شهرستان مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: