واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

حفظ آیین مذهبی قالیشویان اردهال

نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ و نگهد داری آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال برای سازمان جهانی یونسکو اهمیت فراوان دارد.
تدبیر24: 'استر کونیش لاروش' شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش «حماسه اردهال» در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت فرهنگی آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال کاشان برای مردم جهان نیز با اهمیت و برپایی آیین های ویژه آن برای مردم جذاب است.

وی افزود: دلیل منحصر به فرد بودن این آیین در این است که قرن های متمادی بدون هیچ وقفه ای نسل به نسل در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این که ایران چندین سال ثبت جهانی آیین سنتی قالیشویان را در یونسکو پیگیری می کرد، گفت: در این آیین سنتی می توان به راحتی مذهب را منتقل کرد.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با بیان اینکه آیین های دارای ماهیت برای سازمان جهانی یونسکو مهم است، گفت: از نظر یونسکو آیین هایی که نسل به نسل منتقل می شود، ملموس و در غیر این صورت ناملموس هستند.

لاروش خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی ایران بویژه شهر کاشان در یونسکو مورد توجه است که باید با پیگیری مسوولان نسبت به ثبت جهانی این آثار اقدام شود.

استر کونیش لاروش» (Esther Kuisch Laroch) رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال کاشان و نیز آیین های ویژه این روز به کاشان سفر کرده است.

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان دومین جمعه مهرماه هر سال با شکوه خاصی بمناسبت شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال واقع در 45 کیلومتری کاشان برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: