واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

خشکسالی پرندگان مهاجر را آواره کرد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: خشکسالی های اخیر همدان موجب تغییر مسیر پرندگان مهاجر و آواره شدن آنها شده است.
تدبیر24: سید 'عادل عربی' روز شنبه افزود: بیشتر پرندگان مهاجر کیلومترها مسیر را طی کرده تا در تالاب ها و مناطق بکر همدان فرود آیند و زمستان را در این مناطق سپری کرده یا زاد و ولد کنند.

وی اضافه کرد: پیدا نکردن این مناطق و خستگی و ناتوانی آنها در پرواز موجب فرود آمدن این پرندگان در منازل مسکونی و برخورد آنها با موانعی همچون سیم برق هنگام پرواز در ارتفاع پایین می شود.

وی یکی از علل زخمی شدن پرندگان آبزی و کنار آبزی را خشکسالی ذکر کرد و گفت: سه پرنده زخمی شامل سارگپه معمولی ، دلیجه نر و چنگر ماده کنار آبزی توسط دوستداران محیط زیست تحویل این اداره کل شدند.

وی بیان کرد: برخی از افراد متخلف نیز برای تفریح و سرگرمی اقدام به شکار پرندگان کرده و آنها را به علت نداشتن خاصیت پروتئینی ، نیمه جان در طبیعت رها می کنند که دوستداران طبیعت در صورت مشاهده این گونه های زخمی، آنان را تحویل محیط زیست می دهند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: مداوای پرندگان به خصوص ترمیم بال شکسته بسیار هزینه بر بوده و امکانات لازم برای مداوای کامل آنها نیز وجود ندارد.

عربی افزود: استخوان بال پرنده برای اینکه بتواند براحتی در آسمان پرواز کند تو خالی و بسیار سبک است بر همین اساس هنگام شکسته شدن آن باید از پلاتین های ظریف و دارای بالاترین استحکام استفاده کرد که این اقدام بیش از 80 میلیون ریال هزینه دارد.

وی اضافه کرد: محیط زیست پرندگانی که از نظر جسمانی ضعیف هستند را مداوا و تیمار کرده و دوباره در دامن طبیعت رها می سازد ولی پرندگان زخمی که دیگر توان پرواز ندارند را تحویل باغ پرندگان می دهد.

وی گفت: خشکسالی و کمبود گیاهان خودرو در طبیعت نیز منجر به کمبود جوندگان و به دنبال آن کمبود دومین زنجیره غذایی یعنی پرندگان و در ادامه سخت شدن تامین طعمه برای پرندگان گوشتخوار شامل شاهین سانان شده است.

سالانه بیش از یک هزار پرنده زخمی تحویل محیط زیست همدان می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: