واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

صدای حماسه سیاسی و مجلس اصولگرا

وظیه مجلس؛ نظارت و قانون وضع کردن است و قوه مجریه علاوه بر اجرایی نمودن سیاست گذاریهای کاریش مکلف است که طبق قانون مصوبات مجلس را به مرحله عمل درآورد
تدبیر24: سعید پایبند - نماینده مجلس در بدو ورود سوگند یاد می کند که پاسدار حریم قانون باشد و از منافع ملت دفاع نماید و بدور از هرگونه گرایش حزبی، جناحی در راستای خواسته های ملت حرکت کند، تحت هر شرایط به وظایفی که قانون برایش تعریف نموده پیروی نماید. سلیقه های جناحی، حب و بغض در رسالت کاریش مبرا کند و میانه روی در گفتار و اعمالش بوضوح مشاهده شود. دغدغه ی اصلیش رسیدگی به مشکلات کشور و حوزه انتخابیه اش باشد و از بازی های سیاسی و رفتارهای تاکنیکی که فقط به مواضع مردم ضرر می رساند دوری نماید.
مجلس نهم که از تفکرات اصولگرایی تشکیل شده و نقش اساسی در تصمیمات مجلس دارند عملکردش طوری باشد که خواسته های ملت شریف ایران را در حماسه سیاسی خرداد سال 92 مدنظر داشته باشند؛ مردم بزرگی که بر حسب اراده ی راسخ و برگرفته از بینش و آگاهی به برنامه های دکتر حسن روحانی رای داده اند، و خواستار تغییر افکار افراطی گری به سمت وسوی میانه روی شدند، وکلای مجلس پیام تاریخی خرداد ریاست جمهوری یازدهم در برنامه هایشان بگنجانند و اجازه ندهند تندروها در مجلس یکه تازی و جولان سیاسی دهند، ولی آنچه که مشاهده می شود از زمان شکل  گیری دولت تدبیر و امید تا امروز صدای حماسه سیاسی در مجلس با صلابت و مورد نظر ملت نبوده است؛ در این خصوص حسن روحانی به کرار بر تعامل دولت و مجلس تاکید زیادی داشته اند و باورشان بر این است که برای برطرف کردن موانع و رسیدگی بیشتر به مشکلات ملت، دولت و مجلس نیازمند همکاری هم هستند، با توجه به اختیارات قانونی مجلس، وکلای مردم می توانند با یک تفکر حساب شده و قانونمند برای دولت ریل گذاری مناسبی داشته باشند تا دولت با سرعت مطمئنه در راستای برطرف نمودن موانع و مشکلات مردم حرکت کند.
وظیه مجلس؛ نظارت و قانون وضع کردن است و قوه مجریه علاوه بر اجرایی نمودن سیاست گذاریهای کاریش مکلف است که طبق قانون مصوبات مجلس را به مرحله عمل درآورد. اهداف و ماموریت مجلس و دولت مشترک است و آن هم رسیدگی به درخواست های ملت شریف است. مطمئنا نمایندگان مجلس موقع بازدید از حوزه انتخابیه می یببند با چه درخواست های فراوانی مواجه می شوند! شغل، وام و ... خانواده های که با داشتن حداقل 3 فرزند تحصیلکرده بیکار که از نماینده شان مطالبات عاجزانه دارند، هنگام تبلیغات، وکلای مجلس حتما یادشان نرفته برای کسب رای چه شعارها و وعده های به مردم می دادند و بی صبرانه منتظرند با تصمیمات مدبرانه و هوشمندانه و با تعامل و رایزنیهای ارزنده با دولت قسمت اعظمی از مشکلاتشان کاسته شود. مردم دیگر از شعار گرایی و جناح بازی خسته شده اند دنبال آرامش و معیشت بدون تورم و گرانی هستند، نمایندگان مجلس واقعیت را بپذیرند آقای روحانی زمانی به مسند ریاست جمهوری رسید که کشور با چالش های بی شماری روبه رو بود که بحمد اله امروز با رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری و برنامه ریزیهای کارشناسی شده دولت تدبیر و امید شرایط خوبی برای ملت فرآهم شده است.
وکلای مجلس نهم به خوبی می دانند که هنوز یک سال از عمر دولت و تدبیر و امید گذشته که در طول همین زمان کوتاه با این همه مشکلات، موفقیت های چشمگیری داشته است، انتظار ملت بزرگوار از وکلایشان " شنیدن صدای ستروگ حماسه سیاسی از تریبون پارلمان است "

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
1
مقاله خوب و با کیفیتییه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
1
درود بر مقاله نویس
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
1
عالیست
نظر شما: