واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

شماره 1 را اس ام اس نکنید

شبکه های ماهواره ای متکی به نیازآفرینی کاذب بین خانواده ها و سریال های مبتذل ترکیه ای و کلمبیایی، بیش از گذشته وارد عرصه تجارت غیرقانونی با تحریک میل خرید کالاهای مختلف در زنان و کودکان شده اند و هر روز نیز بر دامنه کار خود می افزایند.
تدبیر24: این شبکه ها پس از حدود هر 10 دفیفه نمایش فیلم یا برنامه هایی که با گرایش جذب زنان و کودکان پخش می شود، ماراتن تبلیغات روی صفحه نمایش قرار می دهند تا کالاهای بیشتر ساخت چین بدون کاربرد موثر و فقط با جذابیت تلویزیونی، به مخاطبان عرضه شود.

براساس اصل علم ارتباطات، تکرار مکررات هرچند شاید در نگاه نخست از نظر بیینده رد شود، اما به سبب ماندگاری در لحظه ها، سبب ایجاد میل خواستن می شود و همین موضوع دلیلی شده تا شبکه های ماهوره ای هر روز قارچ وار متولد و وارد این تبلیغات بی هزینه و پرسود شوند.

فهرستی از کالاهای مختلف از داروی ترک اعتیاد تا اسباب بازی، لوازم خانه یا پوشاک با استفاده ابزاری از زنان یا تحریک ترحم کمک به معتادان در این شبکه ها تبلیغ در پایان نیز بر این پیام تاکید می شود که اگر می خواهید به خواسته خود برسید، این شماره یک یا ... را «س ام اس» کنید و حتی در برخی موارد خواستار دریافت نام مشتری هم می شوند.

از سوی دیگر، افزون بر احتمال سوء استفاده از اطلاعات مشتریان توسط دست اندرکاران شبکه های ماهواره ای و عاملان آنان در ایران، هیچ تضمین و استانداردی در کالاهای عرضه شده وجود ندارد.

این رویه بگونه ای پرطرفدار شده است، که اکنون شبکه های ماهواره ای کارتونی برای کودکان نیز وارد این شاهراه شده اند و تبلیغات را با موضوعات و تصویرهای غیرمرتبط با سطح سنی کودکان و بیشتر مبتذل را پخش می کنند.

این شبکه ها متکی به رویکرد میخکوب کردن مخاطب با پخش برنامه های زنانه و کودکانه، کالاها را به بهای گزافی عرضه می کنند.

افزون بر خطر معنوی مشاهده طولانی چنین برنامه هایی برای اعضای خانوده بویژه کودکان و تغییر فرهنگ مردم از ایرانی به بی بندوباری و اباحه گری، سلامت جسمی نیز در کانون این خطر قرار دارد.

فروش محصولاتی با عنوان دارو با وعده تاثیر قطعی از ترک اعتیاد گرفته تا لاغری، ایجاد چاقی و جوان کردن پوست به اندازه بیش از 20 سال تا واریس و آرتروز فقط بخشی از این کهکشان داروها است.

افزون بر ریشه تقلبی این داروها که ادعا می شود از بهترین مواد اولیه، گیاهی و ...تهیه شده و با قیمت های بسیار گزافی تهیه می شود، بسیاری از عاملان داخلی توزیع این شبکه ها برای انخصاری کردن سود بیشتر خود مبادرت به ترکیب پودرها و مواد غیرمرتبط کرده و با برچسب ها به مشتریان می فروشند و سپس غیرقابل دسترس می شوند.

شاید انفعال تصمیم گیران مرتبط در حوزه فرهنگی، رسانه ای و قانونی سبب جسارت این شبکه ها شده و شماره های پیام گیر که روی تبلیغات نقش می بندد، تلفن های ایران است که کمتر اقدامی در قطع ارتباط این شماره ها می شود.

افزون بر جذب میلیاردها ریال از اقتصاد خانواده ها توسط این شبکه ها در قبال عرضه اجناس چینی که پس از چندی به انباری ها و سطل زباله ها انداخته می شود و هیچ تضمینی در قبال کیفیت نیز وجود ندارد، اکنون با توجه به کمبود برخورد لازم در این زمینه، اکنون مسئولیت نخست برعهده خانواده هاست تا در این دام نیافتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: