واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

معرفی شرکت‌های میلیاردی بورس

با ادامه دار شدن روند افت بورس از ابتدای سال تاکنون، جایگاه بزرگان بورس با تغییراتی مواجه شده و تعداد شرکتهای 10 هزار میلیاردی در بورس کاهش معناداری را تجربه کرده است.
تدبیر24: جدیدترین آمار منتشر شده از تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که با کاهش قیمت‌ها در بورس تهران که به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی ایجاد شده است، تعداد شرکتهای 10 هزار میلیاردی در بورس کاهش یافته است، به طوری که در حال حاضر تنها 7 شرکت 10 هزار میلیاردی در بورس تهران حضور دارند.

به این ترتیب با کاهش شاخص بورس و بازدهی منفی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون جایگاه بزرگان بورسی با کاهش معناداری مواجه شده و تعداد شرکتهای 10 هزار میلیاردی به 7 شرکت رسیده است.بر این اساس تازه‌ ترین رتبه ‌بندی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که ارزش بازار هلدینگ خلیج فارس نسبت به ماه های گذشته کاهش پیدا کرده است و این شرکت بزرگ بورسی در حال حاضر با ارزشی معادل 34 هزار و 713 میلیارد تومان در صدر جدول قرار گرفته است. ارزش بازار این شرکت در ابتدای سال 40 هزار میلیارد تومان بود.

پس از هلدینگ خلیج فارس، ارتباطات سیار و فولاد مبارکه قرار دارد به طوری که این شرکتها به ترتیب با ارزشی معادل 12هزار و 826 میلیارد و 12 هزار و 765 میلیارد تومان رتبه های دوم و سوم را در اختیار گرفته اند.

تاپیکو با ارزش بازاری معادل با 12 هزار و 571 میلیارد تومان، مخابرات با 11 هزار و 867 میلیارد تومان، غدیر با 11هزار و 754 میلیارد تومان و نفت و گاز پارسیان با 11 هزار و 319 میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند و هفت شرکت 10 هزار میلیاردی بازار سرمایه شدند.

از سوی دیگر با ادامه دار شدن روند نزولی بورس، تعداد شرکتهای هزار میلیاردی افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر ارزش بازار شرکتهای مطرحی همچون گل گهر 9 هزار و 765 میلیارد تومان، ملی مس 8 هزار و 288میلیارد تومان، سرمایه گذاری امید 7 هزار و 348 میلیارد تومان، چادرملو 7 هزار و 129 میلیارد تومان، بانک پاسارگاد 6 هزار و 518 میلیارد تومان، مپنا 6 هزار و 398 میلیارد تومان، صندوق بازنشستگی 5 هزار و 708 میلیارد تومان، فولاد خوزستان با 5 هزار و 493میلیارد تومان، کشتیرانی با 4 هزار و 878 میلیارد تومان، بانک تجارت با چهار هزار و 574 میلیارد تومان و بانک صادرات با 4 هزار و 525 میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

این در حالی است که شرکت‌هایی بانک پارسیان، توسعه معادن و فلزات، فولاد خراسان، پتروشیمی خارک، ایران خودرو، سرمایه گذاری توسعه ملی، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی شازند، بانک اقتصاد نوین، سایپا و نفت بهران، ارزشی معادل 4هزار تا هزار میلیارد را در اختیار گرفته و در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: