واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

هنرایران در شمالی‌ترین کشور آفریقا

اولین هفته فرهنگی ایران در تونس پس از انقلاب این کشور آفریقایی برگزار می‌شود.
تدبیر24: مهرداد آگاهی - مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی - درباره این هفته فرهنگی می‌گوید: آبان سال 91 وزیر فرهنگ تونس و هیأتی حدوداً 40 نفره به تهران آمدند و هفته فرهنگی تونس در تهران برگزار شد؛ حالا در پاسخ به دعوت رسمی وزیر فعلی فرهنگ تونس، مراد الصلکی، هفته فرهنگی ایران در تونس برگزار می‌شود.

او با اشاره به حضور علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و سیدمحمدحسین هاشمی - معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی - در این هفته فرهنگی، درباره هنرمندان حاضر در این برنامه نیز اظهار می‌کند: هنرمندانی از حوزه‌های تجسمی و صنایع دستی شامل: نقاشی، نگارگری، قلم‌زنی، معرق، نقاشی پشت شیشه، عکاسی، فرش و خوشنویسی، همچنین لباس اقوام ایرانی، موسیقی، تئاتر، سینما و ادبیات در این هفته فرهنگی حضور دارند.

امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی بین وزیران فرهنگ دو کشور، از برنامه‌های مورد اشاره آگاهی است که با اشاره به اهمیت آن‌ می‌گوید: این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه چاپ و نشر و موسیقی هستند.

او از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس برگزار می‌شود، به رونمایی از کتاب «من طهران الی القیروان» اثر محمدعلی آذرشب که با مقدمه علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراه است اشاره و اظهار می‌کند: آقای آذرشب این کتاب را به مناسبت هفته فرهنگی ایران در تونس تهیه و آن را به مردم این کشور اهدا کرده که در هفته فرهنگی از آن رونمایی خواهد شد.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه به مشترکات دینی و مذهبی و همچنین قدمت فرهنگ و تمدن دو کشور ایران و تونس اشاره و بر گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور تأکید می‌کند و می‌گوید: در دانشگاه «الزیتونه» کشور تونس کرسی زبان فارسی دایر است.

هفته فرهنگی ایران در تونس از 22 مهرماه در این کشور آفریقایی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: