واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

داروهای خطرناک کاهش سریع وزن

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه کمبریج انگلیس و هاروارد آمریکا نشان می دهد که بسیاری از داروهای تبلیغاتی کاهش وزن و مکمل های ورزشی، حاوی محرک هایی هستند که به شدت برای سلامتی مضر است.
تدبیر24:  ترکیبات مصنوعی یافت شده در این داروهای تبلیغاتی DMBA نام دارند که دقیقا مشابه محرک های DMAA هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2012 استفاده از این ترکیبات را در داروها ممنوع کرد. به گزارش این سازمان، مشکلات قلبی و اختلال سیستم اعصاب از مهمترین عوارض جانبی این ترکیبات محسوب می شوند که در نهایت منجر به مرگ مصرف کننده دارو می شود.

در این گزارش آمده است که محرک های استفاده شده در این داروها از قبل بر روی انسان آزمایش نشده اند؛ ولی با این وجود در اکثر داروخانه های آمریکا به فروش می رسند و به نقاط دیگر دنیا نیز صادر شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است که هر قرص به طور میانگین حاوی 13 تا 120 میلی گرم DMBA است. این ترکیبات معمولا در قرص های کاهش وزن و مکمل های بدنسازی استفاده می شود و افراد بر اساس تبلیغات کذب شبکه های تلویزیونی یا به پیشنهاد دوستان از آن استفاده می کنند و سلامتی خود را به مخاطره می اندازند.

استاد دانشگاه هاروارد و سرپرست تحقیقات معتقد است که اکثر مصرف کنندگان از این موضوع بی اطلاع هستند و نمی دانند که داروهای تبلیغاتی کاهش وزن و مکمل های بدنسازی حاوی مکمل هایی هستند که به اصلابر انسان آزمایش نشده است و در بهترین حالت در مورد حیوانات آزمایش شده است.

پس از استفاده دارو فرد بی اشتها می شود و وزن به سرعت کاهش پیدا می کند که این امر کاهش سریع وزن را به دنبال دارد. این موضوع مهمترین نشانه غیر استاندارد بودن داروست.

نتایج کامل این تحقیقات در نشریه Drug Testing and Analysis منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: