واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

فینالیستهای گاورنر جنرال را بشناسید

جایزه «گاورنر جنرال» کانادا اسامی نامزدهای نهایی شش بخش این دوره‌اش را اعلام کرد.
تدبیر24: نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و شاعرانی که به مرحله نهایی جایزه ادبی «گاورنر جنرال» 2014 راه یافتند، معرفی شدند.

این جایزه 450 هزار دلاری سالانه در هفت بخش آثار ادبی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی را مورد بررسی قرار می‌دهد و به هر یک از برندگان مبلغی 25 هزار دلاری و به نامزدهای نهایی 1000 دلار اعطا می‌کند.

هفت بخش «گاورنر جنرال» ادبیات داستانی، غیرداستانی، شعر، ادبیات کودک، تصویرگری کتاب کودک، ترجمه و نمایشنامه هستند.

در بخش ادبیات داستانی «میشل کرامی» برای «سرزمین خوشی»، «بیل گستون» برای «جولیت غافلگیرکننده بود» و «کلر هولدن راثمن» با کتاب «اکتبر من» با هم به رقابت می‌پردازند. «پشت لاک‌پشت» به قلم «توماس کینگ» و «آسمان باز» نوشته «جوآن توماس» دو نامزد دیگر این بخش هستند.

در بخش ادبیات غیرداستانی اسامی «میشل هریس»، «آرنو کوپکی»، «ادموند متاتاوابین»، «الکساندرا شیمو» و «ماریا موچ» به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی «گاورنر جنرال» 2014 اعلام شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، «صدیقه دو میژر» برای مجموعه شعر «ترک کردن جزیره هویی» با «جولی جوستن» شاعر «نور نور» و «کریستوفر لونسون» صاحب کتاب شعر «الهام شب» رقابت می‌کند. دیگر نامزدهای بخش شعر این جایزه «گراث مارتنز» و «آرلین پره» ‌هستند.

در بخش ادبیات کودک اسامی «جاناتان آکسیه»، «لزلی چویس»، «راشل و شین کیتسوالیک تینسلی»، «رازیل رید» و «ماریکو تاماکی» به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعلام شد. برگزیدگان بخش بهترین تصویرگری کتاب کودک «کین لنگ»، «رناتا لیوسکا»، «جولی مورستاد» و «جیلیان تاماکی» هستند.

«نقاب مخفی» اثری از «ریک شفه» برای کسب جایزه بخش بهترین نمایشنامه «گاورنر جنرال» با آثاری از «شین دیکسون»، «ژانت مونسیل» و «جوردن تاناهیل» به رقابت می‌پردازد.

در بخش بهترین ترجمه این جوایز هم «دومینک فورتی» برای ترجمه «پل-امیل بوردو»، «فرانسوا-مارک گگنون» برای ترجمه «شگفتی»، «الیس ترکوت» برای برگرداندن کتاب «گویانا» و مترجمان کتاب «زیبایی آهسته» و «میشل-مارکز بوچارد» برای ترجمه «کریستینا، دخترک پادشاه» به فهرست نامزدهای نهایی راه پیدا کردند. برندگان جوایز 25 هزار دلاری «گاورنر جنرال» روز هجدهم نوامبر معرفی خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: