واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

فوت 45 هزار ایرانی در اثر سرطان

رییس انجمن کلینیکال انکولوژی ایران گفت: طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مربوط به سال های 88 و 89 ، سرطان سالانه جان 45 هزار ایرانی را می گیرد.
تدبیر24: دکتر محمدرضا قوام نصیری امروز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نهمین کنگره کلینیکال انکولوژی ایران اظهار کرد:سرطان توجه جدی مسوولین حوزه سلامت را می طلبد.

وی ادامه داد:در حال حاضر برای درمان و تشخیص سرطان در کشور پتانسیل انسانی کافی وجود دارد، اما همین نیروی انسانی نیازمند امکانات، دستگاه ها و تجهیزات برای درمان سرطان هستند.

قوام نصیری اضافه کرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است و امروزه در کشورهای پیشرفته 40 تا 50 درصد سرطان ها را پیشگیری و درمان می کنند.

رییس انجمن کلینیکال انکولوژی ایران اضافه کرد: توانایی پزشک معالج می تواند عمر طولانی را برای بیماران سرطانی به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی بودجه دولت ها صرف بهداشت و درمان و پژوهش و همچنین آموزش می شود.

قوام نصیری ادامه داد:در کشور ما توجه به بیماری سرطان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته بسیار کمتر است.

به گفته وی اگر مرگ و میر و حوادث جاده ای را در کشور حذف کنیم، پس از بیماری های قلب و عروقی، سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می شود.

وی همچنین ادامه داد: آلودگی هوا، تحرک کم، مصرف غذاهای آماده و استرس از عوامل ایجاد سرطان در انسان هستند.

قوام نصیری گفت:سرطان برخلاف سونامی این طور نیست که با شیوع کم شروع شده، زیاد شود و سپس کاهش یابد بلکه طبق آمارهای معتبر دنیا، سرطان ها رو به افزایش هستند و ۵۰ درصد آنها قابل پیشگیری و درمان هستند.

وی افزود: عنوان سونامی که به سرطان نسبت داده می شود به علت ضعف کاری خودمان است.

به گفته قوام نصیری، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره سرطان در کشور به طور جدی صورت نگرفته است.

رییس انجمن کلینیکال انکولوژی افزود:در کشور ما نیز به سرطان اهمیت داده می شود اما مشکلات دیگری باعث می شود تا مانند کاهش مرگ و میر در حوادث، سرطان کاهش نیابد.

قوام نصیری گفت:آمارها نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از سرطان دو برابر تصادفات و حوادث در کشور است این در حالی است که سالانه 25 هزار نفر بر اثر تصادفات و حوادث جان خود را از دست می دهند .

به گفته وی سرطان سالانه جان 45 هزار نفر را می گیرد و مسئولین حوزه سلامت مطلع هستند اما تمهیدات خاصی را برای سرطان پیش بینی نکرده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی مراحل درمان سرطان در کشور قابل انجام است و دستگاه های رادیوتراپی ، داروهای شیمی درمانی و داروهای با کیفیت که در دسترس بیماران است توانسته از میزان مرگ و میر سرطان بکاهد.

وی اضافه کرد:ثبت سرطان در کشور به طور دقیق اجرا نمی شود و باید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تشکیل کمیته ای موارد سرطان را ثبت کند.

به گفته قوام نصیری تاکنون کلوگوم آموزشی انکولوژی پس از 8 سال در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسکوت مانده است و رسیدگی نکرده اند.

وی با بیان اینکه سرطان معده در ژاپن بیداد می کرد گفت : ژاپن پس از 30 سال توانسته با سرطان معده مبارزه کند و بیماران را به عمر طبیعی و مطلوب بازگرداند.

قوام نصیری از تشکیل کمیته شیمی درمانی و ارائه داروهای با قیمت مناسب به بیماران خبر داد.

همچنین درنهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی از زحمات و خدمات پیشکسوت کلینیکال انکولوژی دکتر عبدالله فضل علیزاده قدردانی شد.

دکتر عبدالله فضل علیزاده در طول سالهای گذشته با حضور در محافل علمی و دانشگاهی در حوزه سرطان فعالیت های بسیار چشمگیری داشته است.

نهمین کنگره کلینیکال انکولوژی ایران از امروز به مدت سه روز در کتابخانه ملی در حال برگزاری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: