واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اصفهان:

عید غدیرخم سرآغاز حکومت الهی مردی است که خصائل نکویش زبانزد دوست و دشمن است

تدبیر24: روز دوشنبه 21 مهرماه مصادف با عید سعید غدیر خم قرار است اصلاح طلبان استان اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم گرد هم آیند تا ضمن بزرگداشت این عید با سعادت یک روز را در کنار هم سپری نمایند. به همین بهانه گفتگویی با آقای سید علی نکوئی رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اصفهان داشتیم که ما حصل این گفتگو را تقدیم شما می نمائیم.

جناب آقای نکویی با سلام و عرض تشکر از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادید که با هم گفتگویی داشته باشیم. اصلاح طلبان اصفهان قصد دارند روز عید غدیر جشنی به همین مناسبت برگزار کنند، هدف از برگزاری این جشن چیست و چه کسانی دعوت شدند؟

با سلام و عرض تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، امیدوارم که سایه پر مهر ولایت حضرت علی (ع) و خاندان مطهرش همیشه بر سر ما و کشور ما باشد. هدف ما از برگزاری چنین جشنی بزرگداشت عید غدیر است، روزی که در آن ما از نعمت والای ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام برخوردار شدیم. عید غدیرخم سرآغاز حکومت الهی مردی است که عدالت، مهربانی، سخاوت اقتدار و همه خصائل نکویش زبانزد خاص و عام و دوست و دشمن است، در سایه حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام است که جامعه اسلامی در مسیر رشد و ترقی و تعالی گام برداشته است. ما هم در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود قصد داریم ضمن تبیین و بازخوانی عظمت این واقعه تاریخی و سیاسی و ابراز شادمانی بابت این عید، محفلی را نیز فراهم کنیم که دوستان ما در گروه ها و احزاب مختلف اصلاح طلب در سطح استان اصفهان چند ساعتی را در کنار هم بگذرانند و در خلال این برنامه در مورد مسائل مختلف کشور و جریان اصلاحات به گفتگو و تبادل نظر بپردازند. البته ناگفته نماند که این جشن به صورت اردوی یک روزه برگزار می شود و بخاطر محدودیت هایی که وجود دارد بیشتر حضار از طرف گروه ها، احزاب و تشکلهای اصلاح طلب به این جشن دعوت می شوند که قابل کنترل تر هم باشد

وضعیت فعلی اصلاح طلبان را از نظر برگزاری چنین مراسمی در مقایسته با زمان دولت های نهم و دهم چگونه ارزیابی می کنید؟

اصلا قابل مقایسته نیست. شرایط خفقانی و محدودیت هایی که در 8 سال قبل از دولت آقای دکتر روحانی برای اصلاح طلبان وجود داشت واقعا فرصتی برای فعالیت و برگزاری مراسم را نه تنها از ما که از جریان های دیگر هم تقریبا گرفته بود و به این صورت نمی شد تجمعی برگزار کرد و خدا را شکر اوضاع بهتر شده است هر چند انتظارات ما برآورده نشده و تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم ولی باز باید از بابت شرایط نسبتا خوبی که دکتر روحانی و دولت ایشان فرهم کرده است از ایشان تشکر کنیم. نگاه دولت تدبیر و امید به احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی نگاه مثبت و مناسبی است و باید ما هم شرایط و فشارهایی را که دولت در ان قرار دارد را درک کنیم و انتظاراتمان را متناسب با شرایط فعلی ابراز کنیم. جامعه ی پویا جامعه ای است که در آن افراد بتواند حرفشان را بزنند، تجمع داشته باشند، تبادل نظر بصورت آزادانه شکل بگیرد و ما هم به عنوان اصلاح طلب ضمن اعتقاد به این مسائل مهم، شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه را می شناسیم و در کارها و جلسات و تجمعات خود بر اساس قانون موجود عمل می کنیم.

جلسات شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان چند وقت یکبار برگزار می شود و روی چه موضوعاتی بحث می شود؟

به طور متعارف ما هر 15 روز یک بار جلسه داریم، موضوع جلسات معمولا از قبل مشخص است واحزاب و گروهها و تشکل های مختلف اصلاح طلب عضو شورا ضمن ارائه گزارش های خود، روی موضوعات مختلف روز کشور و استان بحث و تبادل نظرمی کنند. ممکن است بعضی وقت ها و به ضرورت و تناسب شرایط هر هفته هم جلساتی برگزار بشود.

استان اصفهان در یک سال گذشته با چالش های فراوانی نظیر خشکسالی و بحران آب روبرو بوده است، رویکرد اصلاح طلبان در تعامل با مدیران برای فائق آمدن بر این مشکلات چه بوده است؟

مشکلات و چالش هایی که در استان اصفهان وجود دارد تقریبا با سراسر کشور مشابه است، یعنی مثلا همین مشکل خشکسالی اکثر استانها را آزار می دهد و برای رفع آن ها باید عزم ملی وجود داشته باشد، ما استان اصفهان به عنوان استانی نمونه در زمینه های مختلف می تواند انشاالله این بحران ها را پشت سر بگذارد. ولی ما هم به نوبه خودمان راه کارها و راه حل هایمان را برای کمک به استانداری خدمت آقای استاندار ارائه می دهیم و ایشان هم همیشه با روی بازی از ما استقبال داشته اند که جای تشکر دارد.

آیا میزا ن بکار گیری مدیران اصلاح طلب رضایت شما را حاصل کرده است؟

ببینید دولت دکتر روحانی همانطور هم که خودشان گفته اند دولت اعتدال است و انتظار این است که در چنین دولتی از مدیران نخبه و شایسته استفاده شود، فرقی هم نمی کند که مدیر شایست هاطلاح طلب یا اصولگرا باشد. دولت هم چه در سطح وزرا و چه استانداران و مدیران استانی همین مساله را تا حدودی نشان داده است. ما نباید انتظار داشته باشیم که همه مدیران استان از اصلاح طلبان باشند چون خود آقای روحانی هم گفته است که از همه سلایق استفاده می کند. ما اگر فشار بیاوریم که فلان شخص ما را در فلان پست استفاده کنید و به شایستگی و صلاحیت ان کاری نداشته باشیم که به راهی خواهیم رفت که دولت قبلی رفت و به دلیل استفاده از برخی افراد بدون صلاحیت کشور را دچار بحران کردند. ما به مدیران پاک، دلسوز، متخصص و کاردان نیاز داریم. اما اگر از افراد و مدیرا ن اصلاح طلب شایسته که دارای چنین ویژگی هایی باشند و استفاده شود خوب است.

اصلاح طلبا ن اصفهان برای جوان سازی یا به عبارت دیگر کادر سازی جریان اصلاحات استان چه برنامه ای دارند؟

ما الان چند گروه جوان بسیار فعال داریم ضمن اینکه احزاب ما هم دارای شاخه جوانان و دانشجویان هستند که این جوانان دارند در کنار بزرگان اصلاح طلب تجربه اموزی می کنند. جوانان ما نباید انتظار داشته باشند که یک شبه همه چیز را راحت به دست بیاورند، آن ها باید با تلاش و مطالعه و افزایش آگاهی های سیاسی و اجتماعی خود سطح خود را بالا ببرند تا انشاالله در آینده تداوم دهنده جریان اصلاحات باشند.

برنامه اصلاح طلبان استان برای حضور پرقدرت در انتخابات پیش روی مجلس چیست؟

به نظرم ورود زود هنگام به بحث انتخابات مجلس مناسب نیست ولی حتما در موقع مقتضی و در زمان مناسب به آن خواهیم پرداخت و برنامه ریزی خواهیم کرد. چیزی را که می توانم در این مورد اعلام کنم این است که اصلاح طلبان حتما در این انتخابات شرکت خواهند کرد و همه مردم را هم به حضور پر شور در ان تشویق می کنند.

اگر در پایان صبحتنی دارید بفرمائید؟

امیدوارم جلسه و جشن عید غدیر جلسه ای پر فیض و برکت باشد و دوستان بتوانند در کنار هم ضمن استفاده از معنویت این جشن لحظه های خوب و پر باری داشته باشند.

گفتگو از : مهدی محبی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: