واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۷۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

پلیس زن ترکیه خشن‌تر از مرد+تصاویر

پلیس زن ترکیه که در بخش های مختلف این نهاد حضور داشته و سرکوب های یگان ویژه آن سال 2013 در جریان اعتراضات مردمی پارک گزی در ابعاد گسترده صورت گرفت،روزهای اخیر نیز همراه پلیس مرد به برخورد با معترضان و کنترل اوضاع پرداخت.
تدبیر24: پلیس زن ترکیه که در بخش های مختلف این نهاد حضور داشته و سرکوب های یگان ویژه آن سال 2013 در جریان اعتراضات مردمی پارک گزی در ابعاد گسترده صورت گرفت،روزهای اخیر نیز همراه پلیس مرد به برخورد با معترضان و کنترل اوضاع پرداخت.

نزدیک به دو هفته است که در ترکیه اعتراضاتی از سوی کردهای این کشور در خصوص عدم مداخله دولت در بحران کوبانی سوریه صورت می گیرد که در ابتدا به صورت تجمعات مسالمت آمیز بود اما از روز دوشنبه شکل خشن تری گرفته و به درگیری های گسترده بین پلیس و معترضان انجامید و سه شنبه شب در شهر دیاربکر،بزرگترین شهر کردنشین ترکیه به اوج خود رسید و تنها در این شهر 10 نفر جان خود را از دست دادند.



19 کشته،صدها زخمی،میلیون ها دلار خسارت اقتصادی،پایان این اعتراضات خونین در تاریخ ترکیه بود.
معترضان اموال دولتی را تخریب و شهرها را به آتش کشیدند.دامنه تخریب ها و درگیری ها بین معترضان و پلیس بدان حد بود که در برخی شهرها حکومت نظامی اعلام شد و ارتش نیز با تانک هایش به کمک پلیس آمد.
 
پلیس زن ترکیه،زبده ترین در آموزش و کنترل
 
پلیس زن ترکیه که در آکادمی پلیس آموزش های حرفه ای متعددی دیده و زبده ترین پلیس زن در منطقه محسوب می شود،در اعتراضات پارک گزی استانبول حضور داشت و سرکوب هایی را علیه معترضان انجام داد که برخی معترضان در شبکه های اجتماعی به آن پرداختند. این بار در اعتراضات کردها نیز که یکباره سراسر ترکیه را فراگرفت و در برخی شهرهای کردنشین درگیری های خونینی را رقم زد،حضور داشت.

یگان ویژه پلیس زن اغلب در اعتراضات شهرهای استانبول و آنکارا و ازمیر حضور داشت و در دیگر شهرها جمعیت پلیس زن در کنترل اوضاع به فراوانی این شهرها نبود.اما فارغ از فراوانی جمعیت پلیس زن ترکیه که در نوع خود قابل توجه است،موضوعی که در خصوص این افراد گفته می شود خشونت اعمال شده از سوی آنهاست.

 

پلیس زن خشن تر از پلیس مرد
 
به گزارش روزنو،در جریان اعتراضات پارک گزی استانبول در سال 2013 که در ابعاد گسترده رسانه ای شد،یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک در صفحه خود نوشت: "دعا کنید گیر پلیس زن نیفتید،چنان محکم باتوم می زنند که مردها هم اینقدر محکم نمی زنند".
این کاربر استانبولی که به گفته خودش در اعتراضات میدان استقلال کتک مفصلی از پلیس زن خورده بود،دعا می کرد دیگر بار گیر پلیس زن نیفتاده و دوباره از او کتک نخورد.



یکی دیگر از معترضان در آنکارا که دستگیر شده بود و بعد از آزادی در یکی از شبکه های تلویزیونی سخن می گفت،تعریف می کرد حین فرار پلیس موهای او را که دم اسبی بسته بود،محکم کشیده و وقتی برگشته صورتش را نگاه کرده، دیده یک زن است.

کشیدن مو یک عادت رایج بین زنان است.



علاوه بر این موارد،داستان های زیادی از خشونت پلیس زن ترکیه در مواجهه با معترضان روایت شده که گویای سختگیری بیشتر آنها نسبت به مردان است.
گفتنی است پلیس زن برخی کشورهای منطقه از جمله افغانستان در آکادمی پلیس ترکیه کنار زنان پلیس این کشور آموزش می بینند.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
1
زیبا و خوشتیپ خوشبحال همسراشون کاش ...
نظر شما: