واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۷۶۰۰
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
در برنامه دیشب صداوسیما اتفاق افتاد :

بازجویی از معاون رییس جمهور در برنامه زنده!

چرا رسانه ملی تا این حد نسبت به اخبار روزنامه های اصلاح طلب حساسیت دارد؟ بر فرض حتی اگر گفت وگوی مولاوردی با این روزنامه نیز تکذیب می شد، چرا صدا و سیما ظرفیت خود را جهت حمله به حامیان رییس جمهور قرار داده است؟

تدبیر24:کسی نمی داند رسانه ملی که به طنز در میان عده ای به ضرغامی تی وی تغییر نام داده است، این روز ها به کجا می رود. یک روز فریاد مرگ بر مقامات نظام از دوربین های پخش زنده این رسانه در جشن پیروزی احمدی نژاد از آن منتشر می شود و روزی دیگر از آنتن دیگر برنامه زنده اش مسئولان دولت های سابق جهموری اسلامی و یاران امام به گاو و گوسفند تعبیر می شوند و کسی هم ککش نمی گزد. با پیروزی روحانی در انتخابات گرچه امید می رفت مدیریت صدا و سیما رویه خود را اصلاح کند، اما متاسفانه ضرغامی بر همان مشی خود تاکید کرد و در آخرین اقدامات نیز مجری کم تجربه و نه چندان مسلط برنامه ای تلویزیونی روی آنتن زنده برنامه در گفت وگویی که بیشتر به بازجویی شباهت داشت معاون رییس جمهور را به خاطر یک گفت وگو باز خواست کرد!

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24، روز پانزدهم مهرماه امسال روزنامه آرمان که یکی از پرمخاطب ترین روزنامه های کشور نیز به حساب می آید گفت وگویی با شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور را در جایگاه عکس یک خود به چاپ رساند و برای آن تیتر "آماده باش انتخاباتی معاون رییس جمهور به زنان" را انتخاب کرد. (اینجا) ساعاتی بعد رسانه های جریان مقابل دولت برآمده از رای مردم در 24 خرداد با هجمه رسانه ای سنگین و ارسال پیامک های فوری به این گفت وگو واکنش نشان دادند، واکنش هایی که عمدتا محتوای آن به خوبی نشان می داد که عمده منتقدان حتی زحمت یکبار خواندن گفت وگو مولاوردی با روزنامه آرمان را نیز به خود نداده اند.

مدتی بعد حواشی پیرامون این گفت وگو فروکش کرد تا اینکه مجری برنامه صرفا جهات اطلاع بار دیگر وارد ماجرا شد و با طرح دوباره موضوع این گفت وگو صراحتا در آنتن رسانه ملی اعلام کرد که حداقل تا یک سال و نیم آینده زنان به فکر طرح مطالباتشان نباشند. چراکه معاونت زنان رییس جمهور وظیفه دیگری بر عهده دارد!

این اقدام صدا و سیما با واکنش مولاوردی و شماری از روزنامه نگاران حامی دولت روبه رو شد و در طرف مقابل نیز برخی رسانه های تندرو خواستار تکذیب این مصاحبه از سوی مولاوردی شدند که البته این خواسته با بی توجهی معاون رییس جمهور ناکام ماند. تا اینکه بار دیگر رسانه ملی دست به کار شد و از مولاوردی خواست تا در برنامه زنده تلویزیونی «متن و حاشیه» به این موضوع واکنش نشان دهد.

تا اینکه در روز سه شنبه 22 مهرماه امسال، مولاوردی از طریق تماس تلفنی روی آنتن این برنامه زنده تلویزیونی از شبکه سه سیما آمد و دقایقی پیش از آن نیز عوامل همین برنامه با پخش کلیپی مولاوردی را به عنوان یک متهم و این دغدغه رامطرح کنند که اساسا چرا وی همچین گفت وگویی کرده و چرا آن را تکذیب نکرده است؟!

پس از برقراری تماس تلفنی مولاوردی با استودیو پخش، مجری نه چندان مسلط برنامه آخرین مرحله هجمه صدا و سیما به معاون رییس جمهور را کلید زد و با طرح سوالاتی به زعم خود سعی در روشن کردن ابعاد این موضوع داشت. غافل از اینکه سوالات از پیش نوشته شده برای این مجری تازه کار بر روی کاغذ بیشتر به منزله انجام بازجویی از معاون رییس جمهور بود نه گفت وگویی تلفنی.

مجری سوال (بخوانید بازجویی) خود را اینطور از مولاوردی آغاز کرد: «در گفت وگو با روزنامه آرمان به زنان کشور آماده باش انتخاباتی دادید یا خیر؟!» مولاوردی در پاسخ به این سوال گفت: به شکل تلفنی گفت وگویی با روزنامه آرمان پیرامون درخشش زنان در بازی های آسیایی و ... داشتم که خبرنگار محترم در پایان این گفت وگو از برنامه دولت برای حضور زنان در انتخابات مجلس پرسید که من هم ابراز امیدواری کردم تا با ساماندهی تشکل ها بتوان به دنبال این موضوع رفت.

مجری برنامه که به نظر پاسخ مورد نظرش را از مولاوردی نگرفته بود، بار دیگر بر صفحه کاغذ در دستانش نگاهی انداخت و ضمن نادرست خواندن اظهارات منتشر شده از سوی مولاوردی در گفت وگو با آرمان، از وی پرسید: واکنش شما نسبت به انعکاس نادرست صحبت هایتان چه بود؟ اعتراضی نکردید؟

معاون رییس جمهور پاسخ داد: موضوع را به روزنامه منتقل کردیم اما آنها به ما گفتند هرکسی که متن را بخواند می فهمد که تیتر ربطی به متن ندارد، در صفحه شخصی خودم هم در ان باره توضیحاتی دادم... .

درحالی که به نظر می رسید پاسخ مولاوردی به پرسش مجری هوشمندانه و کنایه آمیز از جهت مطالعه نکردن متن گفت وگو بود، مجری سوال بعدی خود را اینطور مطرح کرد: «مصاحبه روز سه شنبه چاپ شد و صدا و سیما روز پنجشنبه این موضوع را عنوان کرد، چرا در این مدت اعتراضی نکردید؟»

مولاوردی نیز گفت: اعتراضمان را به روزنامه اعلام کردیم و ضمن اینکه ما به کار خودمان مطمئنیم و این تیتر هم به معنی این است که تمام زنان فعالیت کنند نه اینکه قشر خاصی را برای مجلس آماده کنیم.

مجری که به نظر می رسید پاسخ هایی که از معاون رییس جمهور گرفته راضی اش نکرده، سوال بعدی را اینطور پرسید: پس به تیتر منتشر شده اعتراض دارید!

مولاوردی نیز گفت: عرض کردم که ما مراتب اعتراضمان را اعلام کردیم.

مجری آماتور آخرین سوالش را با ناشی گری خاصی از روی کاغذ در دست خواند و گفت: گفته بودید یکسری خانم ها مشغول فعالیت سیاسی اند، اینها چه کسانی هستند؟!!

مولاوردی نیز درحالی که تعجب از سخنان مجری را می شد در لحن بیانش نیز تشخیص داد، گفت: مگر آقایان فعالیت سیاسی نمی کنند؟ معلوم است که در آستانه هر انتخابات خانم ها هم مانند آقایان وارد عمل می شوند و این بخش اصلا نیاز به توضیح ندارد.

معاون رییس جمهور در پایان سخنانش اظهارکرد: مطلبی که در بخش خبری 20:30 گفته شد به این معناست که خانم ها منتظر فعالیت از سوی معاونت نباشند چون دغدغه دیگری دارند. باید تلاش کنیم تا در مجلس بعدی نسبت زنان به تعداد مردان عادلانه تر باشد. صدا و سیما هم نباید بذر ناامیدی را به این شکل در جامعه پراکنده کند.

مجری صدا و سیما یا بازجوی نهادهای امنیتی؟!

در میان نکات جالب توجه این اقدام صدا و سیما نخست این موضوع مطرح می شود که چرا رسانه ملی تا این حد نسبت به اخبار روزنامه های اصلاح طلب حساسیت دارد، حال بر فرض حتی اگر گفت وگوی مولاوردی با این روزنامه نیز تکذیب می شد، چرا صدا و سیما با این دستگاه عریض و طویل خود تمام هم و غم خود را حمله به حامیان رییس جمهور قرار داده است؟
موضوع دیگر نحوه انتخاب مجری است. گرچه یک خبرنگار، مجری، گزارشگر یا ... همواره باید جسارت طرح پرسش را داشته باشد، اما صدا و سیما باید پاسخگو باید که چرا مجری اش در برنامه زنده تلویزیونی با چنین ادبیاتی از معاون رییس جمهور سوال کرده است؟!


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
26
11
یاران امام ؟!!!1
منظورت فتنه گر گران عزیز نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شمر هم یار امام علی بود اما شد قاتل امام حسین...

فتنه گران هم اگر روزی یار امام خمینی بودند امروز شده اند د....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ادرس یاران واقعی حضرت امام را از نزدیگان ایشان و خانواده حضرت امام بپرسید همش تاریخ را از کرببلا شروع نکنید از شروع صدر اسلام تا روز عاشورا وحوادث ان هم بگویید گه چی شد که طلعه و زبیر یا شمر و یزید یا ابوبکر عمر عثمان وعمرعاص ها بوجود امدند چراما که دم از وحدت شیعه وسنی میزنیم تحمل دیدن خودمان در کنار هم را نداریم جرادر مملکت ما بعداز رحلت امام تریبونها نماز جمعه .... است
مهربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
10
19
جای تاسف داره تا کی بازی با وازه فتنه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فتنه که دیگر رمقی ندارد اما "بازی با فتنه" (به زعم شما) تا زمانی ادامه دارد که فتنه از ذهن تاریخ نیز برود به یاری خدا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آیت الله جنتی:
اسرائیلی‌ها گفتند حرکت سبز سرمایه بزرگ ماست/ت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
18
9
وحيد ايماني مجري اين برنامه از توانمندترين جوانان صداوسيماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من مجری رو نمی شناختم اما الان ارادتم بهش بیشتر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وح....ی کیه تازه بدنیا اومده یا از واژه فتنه میخواد پل پرتاب درست کنه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
13
تاریخ میگه فتنه گر کی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معلومه
تاریخ سال 88را بررسی کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
2
آخه کی متن روزنامه آرمان رو میخونی؟من که خودم فقط سر تیترهای این روزنامه رو تو دکه ها میخونم (:
پاسخ ها
پاسخ به علی
| Iran (Islamic Republic of)
اما مثل اینکه ضرغامی با ذره بین آرمان میخونه .
ناشناس
| Finland
سؤال اینه که چرا صدا و سیما این همه بودجه صرف چیزی که کسی نمی خونه می کنه
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
5
خب شما اگه خیلی طرفدار خانم مولاوردی بودی میرفتی به روزنامه آرمان گیر میدادی که حتی خود خانم مولاوردی هم اعتراض کرد به آرمان که چرا براش حاشیه درست کرده... نه که عقده بازی در بیاری علیه صدا سیما.. تدبیر کن!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
3
5
اصلا به فرض اینکه خانم مولاوردی آماده باش انتخاباتی داده باشه. به ضرغامی و صدا و سیما چه، مگه همین تیم مصباح نیومده میتینگ وحدت گذاشته!
ضرغامی چرا ناراحته که زنان میخان به مجلس برن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از الان تمام وظایف ش این خانم کنار گذاشته که یک سال نیم دیگه می خواهند طرفدارانشان رای بیاورند واقعا مسخره ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حالا چرا ترسیدین؟
هامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
3
3
صدا و سیما از این ناراحت نیست که زنان می خواهند به مجلس بروند بلکه از این ناراحت است که معاون رییس جمهور بجایی انجام وظیفه قانونی کار حزبی و جناحی میکند که غیر قانونی است
خواننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
2
0
تدبير اگه راست ميگي همه كامنتا رو بزار...
خيلي ترسويي ....
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
1
یکی از وظایف معاونت زنان همین توانمند کردن زنان برای حضور در مجلس و ... است.
نظر شما: