واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
عضو اتاق بازرگانی آلمان و ایران:

وجود خوشبینی به لغو تحریم ها

'میکاییل توکاس' عضو هیات مدیره اتاق بازرگان آلمان و ایران با اشاره به دید مثبت شرکت های اروپایی به فضای موجود، گفت که امیدواری زیادی نسبت به دستیابی به توافق جامع هسته ای میان مذاکره کنندگان ایرانی و گروه پنج به علاوه یک، در مهلت تعیین شده و لغو تحریم ها وجود دارد.
تدبیر24: وی در لندن، گفت: همین فضای مثبت و خوشبینانه سبب شده که بدنبال کاسته شدن از شدت تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال امضای موافقت نامه میان ایران و گروه 'پنج به علاوه یک' در نوامبر2013میلادی، مناسبات تجاری تهران با کشورهای اروپایی از جمله آلمان، افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

این مشاور ارشد اقتصادی، افزود: به طور مثال در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته، مبادلات تجاری ایران با اروپا بیش از ده درصد و با کشور آلمان بیش از 34 درصد رشد داشته است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی آلمان و ایران تصریح کرد: بیشتر شرکت های اروپایی از جمله شرکت های آلمانی دیدگاه مثبتی راجع به ایران دارند و این امیدواری هست که میان تهران و گروه پنج به علاوه یک، تا 24 نوامبر، توافق نهایی صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: بروز تحریم ها علیه تهران سبب کاهش سطح همکاری های شرکت های کوچک و متوسط اروپایی و متوقف شدن فعالیت شرکت های بزرگ با این کشور شد و این انتظار می رود که با انجام توافق و لغو تحریم ها شاهد حضور گسترده این شرکت ها و نیز فعالیت مجدد شرکت های بزرگ در بازار ایران باشیم.

وی افزود: شرکت های آلمانی نیز از این امر ممتایز نیستند و در صورت لغو تحریم ها شرکت های بزرگی چون زیمنس علاقه مند به بازگشت به بازار ایران هستند.

میکاییل توکاس اضافه کرد: البته شرکت های آلمانی همانند فرانسوی ها و انگلیسی ها در حوزه های نفت وگاز زیاد فعال نیستند اما می توانند در بسیاری از بخش ها از جمله صنایع فلزی، خودروسازی و ساخت صنایع نفتی مشارکت زیادی داشته باشند.

وی افزود: البته خودم نیز نسبت به دستیابی به این توافق به رغم برخی کارشکنی ها و مخالفت های موجود از جمله مخالفت های بخشی از کنگره آمریکا، امیدوار هستم اما این نکته را نیز می دانیم که لغو تحریم ها که شامل تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل است، یک دو سه روزه صورت نخواهد گرفت.

توکاس اضافه کرد: در گذشته فرصت هایی برای برخی رفع موانع و مشکلات موجود میان ایران و غرب ایجاد شد اما بدلایلی از بین رفت و نبایستی این فرصت بدست آمده را مجددا از دست داد.

این عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی آلمان و ایران همچنین گفت: روی کارآمدن دولت دکتر حسن روحانی در تغییر فضای موجود در عرصه بین المللی درخصوص ایران بسیار زیاد بوده است.

وی اضافه کرد: دولت آقای روحانی با حضور افراد متخصصی چون دکتر نهاوندیان که یک متخصص اقتصادی می باشد، توانسته است درهمین یک سال گذشته تصویر مثبت و روشنی را از ایران به جهان نشان دهد که این مساله در باز کردن فضای موجود بسیار موثر بوده است.

وی گفت: امیدواریم که حمایت های لازم از دولت آقای روحانی برای پیشبرد برنامه هایش از سوی تمام بخش ها از جمله مجلس ایران صورت بگیرد.

این عضو اتاق بازرگانی آلمان و ایران همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس اروپا و ایران در لندن، افزود: این یکی از بزرگترین نشست هایی بود که در یک سال گذشته در ارتباط با ایران برگزار می شود.

لوکاس که از جمله سخنرانان این کنفرانس بود، بیان داشت: در این نشست به دلیل حضور افراد متخصص و کارشناس از کشورهای مختلف دیدگاه ها و مباحث جالبی از سوی شرکت کنندگان مطرح شد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی آلمان و ایران افزود: من شخصا خوشحال هستم که در این کنفرانس که رویدادی مهمی شمرده می شد، شرکت کردم.

اولین 'مجمع ایران و اروپا ' با عنوان 'آماده سازی برای سرمایه گذاری و تجارت بعد از تحریم ها' بعد از دو روز بحث و گفت وگو از سوی کارشناسان و صاحبان کسب و کار ایرانی و خارجی عصر روز پنجشنبه در لندن خاتمه یافت.

این مجمع از سوی نشریه تخصصی 'صدای اروپایی' مستقر در بروکسل پایتخت بلژیک و با همکاری موسساتی چون انجمن مطالعات خاورمیانه انگلیس، شرکت سرمایه گذاری 'ای سی ال ' و نشریاتی چون 'فیگارو' با حضور نزدیک به 300 کارشناس و صاحبان کسب کار از ایران و سایر کشورها، به مدت دو روز در هتل 'گروس ونور اسکوار' در قلب لندن برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: