واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۷۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
یونسی

خطای حفاظتی دولت احمدی‌نژاد

در مورد دانشمندان هسته‌ای باید بگویم بزرگ‌ترین خطا و اشتباه حفاظتی‌ای که صورت گرفت این بود که در دولت احمدی‌نژاد این دانشمندان را به مردم معرفی کردند، درحالی‌که تا آن‌موقع کسی این افراد را نمی‌شناخت.
 تدبیر24: علی یونسی، دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت‌وگویی داشته است که در ادامه گزیده‌هایی از آن را می‌خوانید.
صحبت با آمریکا به معنای تابویی است که شکسته شده، اگر کسی دو، سه سال قبل چنین حرفی می‌زد، هزینه داشت.
سیاست و قانون ما مردسالارانه است و با این سیاست 50درصد جامعه را به حاشیه می‌بریم. امام (ره) و رهبری و جمعی از مسوولان برخلاف جو غالب، همیشه از حقوق زنان حمایت کرده‌اند.
اسلامی که از ناحیه گروهی از روحانیون معرفی می‌شود، باعث می‌شود عده‌ای به فرهنگ‌های دیگر گرایش پیدا کنند.
مردم ایران یعنی همه ایرانیان که اختصاص به گروه خاصی ندارد و اقلیت‌ها و اقوام را هم شامل می‌شود آنها در انتخابات شرکت می‌کنند، اما چرا وقتی پای تقسیم فرصت‌ها می‌شود می‌گوییم این فرصت مال آنها نیست. برخی به‌صورت ابزاری قانون را قبول دارند؛ مجلس، انتخابات و جمهوری را قبول ندارند و استدلالشان این است که ما در اسلام انتخابات نداشته‌ایم و در اسلام، مجلس و این تقسیمات را نداشته‌ایم.
اینکه رهبری می‌فرماید رای مردم حق‌الناس است یعنی شما حق ندارید اجتهاد کنید، چراکه شما امانتدار هستید و جمهوریت و اسلامیت با یکدیگر غیرقابل تفکیک است اما عده‌ای جمهوریت را قبول ندارند، در نگاه آنها مردم موظف هستند که بیایند اطاعت و حمایت کنند. بین این دو دیدگاه که می‌گوید مردم حق دارند بیایند ولی‌فقیه را انتخاب کنند تا اینکه بگوییم ولی‌فقیه از سوی خدا انتخاب شده و او می‌آید و مقامات را تعیین می‌کند، بسیار تفاوت وجود دارد.
در مورد دانشمندان هسته‌ای باید بگویم بزرگ‌ترین خطا و اشتباه حفاظتی‌ای که صورت گرفت این بود که در دولت احمدی‌نژاد این دانشمندان را به مردم معرفی کردند، درحالی‌که تا آن‌موقع کسی این افراد را نمی‌شناخت. من دانشمندی را می‌شناسم که آن زمان به‌راحتی با ماشین خود از منزل به محل کار می‌آمد و هیچ‌کس هم خبر نداشت، اما آقای احمدی‌نژاد به‌خاطر تقدیر و تشویق، او را در تلویزیون آورد و همه مردم او را شناختند و از فردای آن روز این فرد مجبور شد برای حفظ جان خود در منزل پنهان شود.
فنته 88 یک چالش امنیتی بود، اما واقعا می‌شد مانع از بروز آن اتفاقات شد، در فتنه 88 همه آسیب دیدند و بیش از هرکس به جمهوری اسلامی، رهبری، ولایت فقیه، امام (ره)، مردم و جناح‌های سیاسی ضربه وارد شد، اما در همین جا می‌شد به‌گونه‌ای عمل کرد که این اتفاقات نیفتد. (شما لفظ فتنه را قبول دارید؟ بله.)
سران اصلاح‌طلب، رهبران اصلاح‌طلب و حتی شخصیت‌های متوسط آنها نیز از دولت هیچ سهمی نمی‌خواهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
0
خوبه قبل از صحبت کردن یکمی فکر کرد!
مگه تا قبل ...اینا کسی میدونست اینا دانشمند هستن؟
وقتی ... . کسی نمیدونست اینا دقیقا تخصصشون چیه و چند وقت بعد ..تازه مشخص میشد اینا کی بودن!
نظر شما: