واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

گردوهای خراسان بی‌جشنواره شدند

جشنواره گردو در استان خراسان شمالی که قرار بود مهرماه جاری در روستای گردشگری 'اسپیدان' بجنورد برگزار شود، به سال های آینده موکول شد.
تدبیر24: معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی علت به تعویق افتادن برپایی این جشنواره را بهسازی ورودی روستای اسپیدان و بروز مشکل در مسیر آمد و شد گردشگران عنوان کرد.

'مهدی عسکرزاده' روز شنبه اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی و دهیار این روستا نیز در چند نشست اخیر بر لزوم به تاخیر افتادن زمان برگزاری

این جشنواره به علت نامناسب بودن راه ورودی روستا تاکید داشتند.

وی افزود: این اداره کل که شرایط لازم را برای برگزاری جشنواره گردو در روستای اسپیدان فراهم کرده بود، به خواسته مسوولان این روستای میزبان احترام گذاشته و از برپایی این آیین در سال جاری صرف نظر کرد.

وی هدف از برگزاری جشنواره گردو در روستای اسپیدان بجنورد را معرفی روستای هدف گردشگری خراسان شمالی، نحوه صحیح باغبانی و تولید محصولات مرغوب، جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه برشمرد.

روستای گردشگری اسپیدان با بافتی پلکانی در 45 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد در دامنه کوه قرار گرفته است.

آبشارهای هنرور و بارگاه، غار خزانه هنرور، مقبره حاج آخوند و آرامگاه امامزاده محمدبن باقربن موسی بن جعفر(ع) از جاذبه های این منطقه است.

تولیدات باغی عمده روستای گردشگری اسپیدان کشمش، بادام و گردو است.

این روستا با سه هزار و 200 نفر جمعیت از توابع بخش 'حصار گرمخان' شهرستان بجنورد و جزو روستاهای هدف گردشگری استان خراسان شمالی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: