واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

امضای توافقنامه آتش‌بس در یمن

حوثی‌ها، قبایل و گروه‌های سیاسی در استان إب در مرکز یمن توافقی را برای آرام کردن اوضاع ناآرام در این استان امضا کردند، در همین حال حوثی‌ها پس از درگیری‌ها با القاعده که سه روز ادامه داشت از شهر رداع در استان البیضاء در مرکز یمن خارج شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف ساعات آینده استان إب را نیز خالی کنند.
تدبیر24: براساس این توافقنامه که در خانه استاندار إب امضا شد باید تمامی گروه‌های سیاسی به مسئولان محلی برای عمل کردن به وظایف خود کمک کنند و کمیته تحقیقاتی در مورد رخدادهای اخیر شهرهای این استان تشکیل شود.

براساس این توافقنامه، باید اقدامات تحریک آمیز متوقف شده و افراد مسلح از هر طرفی وارد این استان نشوند، اما در این توافقنامه مساله عقب‌نشینی افراد مسلح از این استان و استقرار نیروهای امنیتی ارتش و پلیس نظامی به جای این افراد مسلح مستثنی شده است.

در این توافق همچنین تاکید شده است که باید برای تکمیل منشور صلح و شراکت تمامی گروه‌ها و احزاب تلاش شود.

در همین حال شبکه الجزیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد که حوثی‌ها مدیریت امنیتی در شهر "یریم" در استان إب را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

الجزیره گزارش داد که حوثی‌ها ایست‌های بازرسی را در یریم تقویت کرده و مقرهای امنیتی را در این شهر تحت کنترل خود درآوردند که این اقدام بدون هیچ مقاومتی از سوی مسئولان صورت گرفت.

این درحالی است که میزان تلفات درگیری‌های دو طرف القاعده و حوثی‌ها در یریم به 40 کشته رسیده است.

از سوی دیگر، یک منبع یمنی اعلام کرد که در پی استقرار حوثی‌ها در مراکز ایست‌ بازرسی در استان إب مدیر امنیتی این استان از منصبش استعفا داد.

در شهر رداع در استان البیضاء نیز یک منبع یمنی اعلام کرد که حوثی‌ها پس از درگیری‌های شدید با القاعده که سه روز به طول انجامید از این شهر خارج شدند.

شبکه العربیه گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود که حوثی‌ها صبح امروز (یکشنبه) از استان إب خارج شوند در حالی که شورشیان حوثی از رداع در استان بیضاء بعد از حملات القاعده شروع به خارج شدن کرده‌اند.

در همین حال یک منبع یمنی نیز در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد که حوثی‌ها گذرگاه مرزی با عربستان و همچنین منطقه الوقاع در "حرض" در استان "حجه" در مرزهای شمالی یمن با عربستان را تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن می‌خواهد تا انتخابات پارلمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار کند تا از شدت درگیری‌های کشور بکاهد.

همزمان خالد بحاح، نخست وزیر مکلف یمن نیز از جامعه بین الملل خواست تا هرچه سریعتر به تعهدات خود که در قبال یمن اعلام کرده‌اند، عمل کند.

منبع: پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: