واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

مذاکرات پاکستان، چین وافغانستان

رئیس موسسه پاکستان-چین و رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان گفت، در «قرن آسیا» کشورهای آسیایی باید از طریق اتفاق‌نظر و رای‌زنی درباره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.
تدبیر24: مشاهد حسین سید، رئیس موسسه پاکستان-چین و رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان امروز (یکشنبه) میزبان میهمان‌هایی از پکن و کابل است که برای شرکت در نخستین مذاکرات سه‌جانبه میان چین، افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد آمده‌اند.

موسسه پاکستان-چین با همکاری موسسه «KAS» برگزارکننده این نشست سه‌جانبه است.

این کنفرانس دو روزه از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در هتلی با سخنرانی سان ویدونگ و جانان موسی‌زی، سفرای چین و افغانستان آغاز می‌شود.

سناتور مشاهد حسین این رویداد را «ابتکار عملی منحصر به فرد» نامید که با هدف نزدیک‌تر کردن این سه همسایه برای تبادل دیدگاه‌هایشان درباره صلح و ثبات، همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای و مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر صورت می‌گیرد.

اندیشمندان، دیپلمات‌ها و متخصصان بنام و مشهوری از چین، افغانستان و پاکستان درباره مسائل استراتژیک مختلفی مذاکره می‌کنند تا نقشه راهی برای آینده و همکاری‌های منطقه‌ای در افغانستان ترسیم کنند.

سناتور حسین گفت، چنین همکاری نیازمند خروج نظامیان ناتو از افغانستان است.

این کنفرانس در نشست روز دوشنبه با سخنرانی ویژه‌ای از سوی رستم شاه مهمند، سفیر سابق پاکستان در افغانستان پایان می‌یابد.

سرتاج عزیز، مهمان افتخاری و مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی نیز در مراسم اختتامیه این کنفرانس سخنرانی می‌کند و توصیه‌های سیاسی را برای افزایش صلح و همکاری در این منطقه که پاکستان، چین و افغانستان در آن قرار دارند، ارائه می‌دهد.

در کنفرانس امروز دکتر فاروق اعظم، وزیر سابق و رئیس «جنبش برای تغییر صلح‌آمیز افغانستان» به بررسی دورنماهای دولت جدید کابل، پروفسور حسن عسگری رضوانی، اندیشمند و تحلیلگر سیاسی مشهور به تغییرات شرایط امنیتی و تاثیرش بر روابط افغانستان-پاکستان و دکتر ظفر نواز جسپال، مدیر دانشکده سیاست و روابط بین‌المللی به دورنماهای ناتو می‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: