واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
ادامه شكايت عليه متهمان پرونده كهريزك

مرتضوی آدرس ندارد

دادگاه رسيدگي به اتهامات قضات كهريزك ابتداي خرداد ماه امسال پس از ۱۱ جلسه رسيدگي در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي سيامك مدير خراساني پايان يافت و اواخر خرداد ماه نيز احكام متهمان صادر شد.

تدبیر24: میرمجید طاهری، وکیل مدافع خانواده مرحوم روح‌الامینی روز گذشته از احضار سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در رابطه با بخش ديگري از حادثه بازداشتگاه كهريزك به دادسرا خبر داد. احضار مرتضوی به دادسرا اما در حالی صورت می‌گیرد که هفته‌ گذشته سايت تابناک گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن  «سعید مرتضوی در دسترس نیست» تا ابلاغ احضاریه به او ممکن باشد. بر اساس این گزارش مدت‌ها است که مرتضوی منزل سازمانی قوه قضائیه را ترک کرده و آدرس محل سکونت جدید او هم برای مسوولان قوه قضائیه نامعلوم مانده تا با برکناری او از رأس هرم مدیریتی صندوق تامین اجتماعی، آدرس اتاق ریاست این نهاد هم به او ختم نشده و در ‌‌نهایت کار احضار فردی به شهرت او، تبدیل به یکی از دشوار‌ترین کار‌ها شود.
وکیل مدافع خانواده روح‌الامینی هم در گفت‌وگو با سايت تابناک اخبار رسیده درباره در دسترس نبودن متهم را تایید می‌کند: «هرچند مدتی است که احضاریه صادر شده و متهم هم از صدور آن اطلاع دارد، ‌به دلیل نداشتن آدرس متهم، احضاریه هنوز به رویت وی نرسیده است‌». به گفته طاهری روال قانونی به این صورت است که اگر احضاریه قابل ابلاغ به متهم نباشد، از طریق نشر آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار از متهم دعوت‌ خواهد شد و بدیهی است استنکاف متهم از حضور، موجب خواهد شد که نسبت به جلب او با استفاده از قوای انتظامی اقدام شود‌.» «ميرمجيد طاهري» با بيان آنكه بخشي از شكايت ما همچنان در دادسرا جريان دارد و پيگير آن هستيم، به «ایرنا» گفت: خيلي وقت است كه مرتضوي درباره اين بخش از شكايت ما به دادسرا احضار شده، ولي هنوز در دادسرا حاضر نشده است.
وكيل مدافع خانواده مرحوم روح‌الاميني گفت: اين بخش از شكايت صورت گرفته هم سير قانوني خود را در دادسرا طي مي‌كند و منتظر حضور مرتضوي در دادسرا هستيم. به گفته او اين بخش از پرونده در واقع ادامه پرونده قبلي است كه دادسرا به دادگاه ارسال نكرده بود و در اين بخش هم حيدري فرد و مرتضوي مورد شكايت واقع شده‌اند. وكيل مدافع خانواده مرحوم روح‌الاميني با بيان اينكه قانون براي همه يكسان است، ادامه داد: اگر مرتضوي در دادسرا حضور نيابد بايد مطابق قانون با او برخورد شود. وكيل مدافع خانواده مرحوم روح‌الاميني همچنين درباره پرونده موسوم به قضات كهريزك كه خرداد ماه امسال محاكمه متهمان آن برگزار و منجر به صدور راي شد، گفت: اين پرونده هم براي رسيدگي در مرحله تجديدنظر به ديوان عالي كشور ارسال شده و به شدت پيگير آن هستيم. براساس اين گزارش، دادگاه رسيدگي به اتهامات قضات كهريزك ابتداي خرداد ماه امسال پس از ۱۱ جلسه رسيدگي در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي سيامك مدير خراساني پايان يافت و اواخر خرداد ماه نيز احكام متهمان صادر شد.سخنان طاهری در حالی‌است که روز گذشته همچنین رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور تاکنون پرونده قضات کهریزک را مورد رسیدگی قرار نداده‌است. سعید عمرانی درباره آخرین وضعیت پرونده قضات کهریزک، به «ایسنا» گفت: این پرونده هنوز در دیوان عالی کشور مفتوح نشده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: