واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

چینی‌ها کارخانه ها را تعطیل میکنند

پس از اعلام نگرانی مسوولان چینی از حملات احتمالی تروریستی به هنگام برگزاری اجلاس اپک، آنان این بار نگران آلودگی شدید هوای شهر پکن در طول برگزاری اجلاس بوده و به دنبال تدابیری برای چیره شدن بر این مشکل هستند.
تدبیر24: شهر پکن طی روزهای دهم و یازدهم نوامبر (19 و 20 آبان) میزبان اجلاس سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - اقیانوسیه موسوم به «اپک» است که مسوولان 21 کشور در سطح کارشناسان، وزیران امور خارجه و سران کشورها در آن حضور دارند.

مسوولان کلان شهر پکن که پیشتر برای برگزاری این اجلاس تعطیلی شش روز را در دستور کار قرار داده بودند، این بار قصد تعطیلی کارخانه های مجاور شهر و تعطیلی تمامی فعالیتهای مربوط به ساخت و ساز در شهر پکن را دارند.

«چانگ گایولی» معاون نخست وزیر چین در نشستی اضطراری که به همین منظور برگزار شد، اعلام کرد که به منظور داشتن هوایی پاک در زمان برگزاری اجلاس اپک، تمامی کارخانه های داخل و اطراف شهر پکن و همچنین تمامی فعالیتهای مربوط به ساخت و سازها باید متوقف شود.

وی تاکید کرد که قبل از شروع اجلاس، مسوولان زیست محیطی و مسوولان کنترل ترافیک شهر پکن اقدامات کنترلی شدیدتر خودروهایی را که احتمال آلودگی آنها وجود دارد، انجام دهند.

وضعیت آب و هوایی شهر پکن این روزها شرایط مناسبی ندارد و این موضوع بارها و بارها از سوی مقامات مختلف چینی تاکید شده است.

مسئله آلودگی هوای پکن و زیانهای آن برای ساکنین این شهر، طی سالیان اخیر یکی از مشکلات اصلی دولت چین بود که دولتمردان این کشور را به یافتن راهکارهایی عملی برای حل این معضل ترغیب کرده است.

هفته گذشته به دلیل شدت آلودگی هوا، مسوولان محیط زیست پکن «وضعیت بنفش» اعلام کردند و از کودکان و خردسالان خواستند از خانه های خود خارج نشوند.

شرایط امروز (شنبه) پکن براساس اعلام همین کارشناسان «وضعیت زرد» است.

پکن دارای یک سیستم هشدار دهنده آب و هوایی با چهار رنگ «قرمز»، «نارنجی»، «زرد» و «آبی» است که میزان آلودگی این شهر را مشخص می کند و در طول هفته، همواره مردم شهر با یکی از این رنگها سروکار دارند.

معاون نخست وزیر چین در خصوص شرایط نامناسب آب و هوایی پکن گفت: با اینکه در زمینه کنترل آلودگی هوا در طول سالیان گذشته پیشرفتهایی داشته ایم اما مردم باید همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند و به هشدارهای مسوولان توجه جدی داشته باشند.

البته نگرانی مسوولان چینی از آلودگی هوا پکن، ماه آینده بیشتر هم خواهد شد چرا که کمتر از 25 روز دیگر فعالیت سیستم های عمومی گرمایشی منازل و ادارات شهر که اغلب با ذغال سنگ به تولید گرما می پردازند، آغاز می شود.

مسوولان امنیتی و پلیس چین از هفته گذشته و به دلیل نگرانی از انجام عملیات تروریستی احتمالی در زمان برگزاری اجلاس اپک، تدابیر شدید امنیتی را در دستور کار خود قرار داده اند.

اپک در حال حاضر 21 عضو دارد و اعضای آن نیز به عنوان اعضای اقتصادی شناخته می شوند.

استرالیا، برونئی، کانادا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، آمریکا، چین تایپه، هنگ کنگ، جمهوری خلق چین، مکزیک، گینه نو، شیلی، پرو، روسیه و ویتنام 21 عضو اقتصادی سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - اقیانوسیه هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: