واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

دیدار وزیر ارشاد با سفیر ونزوئلا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیر ونزوئلا در تهران امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور را به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار دادند.
تدبیر24: علی جنتی روز شنبه در دیداربا 'آمن هوتپ زامبرانو گفت: این مهم منجر به استحکام روابط بین دو کشور در سایر زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی، خدمات مهندسی می شود.

وی بابیان اینکه در سال 2000 برنامه مبادلات فرهنگی میان دو کشور به امضاء رسیده که باید برنامه ای جدیدتر تدوین شود، افزود:جمهوری اسلامی ایران آمادگی تهیه پیش نویس این برنامه را دارد زیرا بستر و زیر بنای تمامی اقدامات فرهنگی می شود.

جنتی از آمادگی همکاری در زمینه های فرهنگی و هنری با کشور ونزوئلا در زمینه برگزاری هفته های فرهنگی در این کشور و متقابلا آمادگی برگزاری هفته فرهنگی کشور ونزوئلا در ایران با اجرای برنامه های سینمایی، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ...خبر داد.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین اظهار داشت: در راستای گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور می توان برخی از آثار نویسندگان دو کشور را به زبان های دو کشور ترجمه و در اختیار علاقه مندان قرار داد زیرا ترجمه نقش به سزایی در نزدیکی ملت ها به یکدیگر دارد.

جنتی ادامه داد: می توان شرایط دیدار میان اهالی رسانه بین دو کشور را فراهم آورد تا از این طریق بتوان با آداب و رسوم و تاریخ و تمدن یکدیگر بیشتر آشنا شد.

وی خاطرنشان کرد که لازم است در صورت برگزاری هفته های فرهنگی میان دو کشور در بخشی از آن نمایشگاهی از تاریخ اسناد مبادلات فرهنگی شامل مجموعه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و خدمات فنی و مهندسی میان دو کشور به نمایش گذاشت.

جنتی گفت: کشور ونزوئلا دارای ظرفیت های زیاد فرهنگی و هنری است و امیدوارم توسعه فعالیت هایش در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، علمی و ... ادامه و گسترش یابد.

در ادامه این دیدار سفیر کشور ونزوئلا گفت: شرایط بسیاری برای تعاملات و فعالیت های فرهنگی و هنری میان دو کشور وجود دارد که باید در گسترش آن همت گمارد.

'آمن هوتپ زامبرانو' با اشاره بر استحکام انقلاب اسلامی ایران افزود: ایران همواره دارای تمدن و تاریخ دیرینه و مستحکمی بوده و ونزوئلا به تعاملات فرهنگی و سیاسی با این کشور علاقه مند است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: