واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

حمایت عباس از تدابیر امنیتی مصر

پس از اینکه یک مقام مصری مدعی شد که فلسطینی‌ها در حمله اخیر صورت گرفته علیه نیروهای امنیتی مصری در شمال صحرای سینا دست داشتند وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که نوار غزه هیچ ارتباطی با آنچه که در داخل مصر رخ می‌دهد، ندارد.
تدبیر24: ایاد البزم، سخنگوی وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نوار غزه هیچ ارتباطی با رخدادهای داخل مصر ندارد و پس از اینکه ارتش مصر از دو سال قبل تونل‌های مرزی میان غزه و مصر را بسته است پرونده این تونل‌ها نیز بسته شد.

وی افزود: مرزهای غزه با مصر امن است و تحت نظارت و تدابیر شدید دستگاه‌های امنیتی فلسطین قرار دارد.

این سخنگو تاکید کرد: وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه اجازه وارد شدن لطمه‌ به امنیت مرزها را نمی‌دهد و امنیت ملی مصر را اولویت فلسطین به شمار می‌آورد.

وی تصریح کرد که از زمان وقوع این حادثه مرزها به صورت کامل بسته شده است.

این مقام فلسطینی خواهان اجتناب از هر اقدامی شد که در سایه محاصره رژیم صهیونیستی می‌تواند به رنج‌های مردم فلسطین در نوار غزه دامن بزند.

سخنگوی وزارت داخلی فلسطین همچنین خواهان گشودن مجدد گذرگاه رفح شد تا از این طریق رنج‌های مردم کمتر شود.

وی اندوه شدید خود را نسبت به کشته شدن سربازان مصری در سیناء اظهار کرد و آنچه که رخ داده است جنایتی فجیع خواند.

پیشتر سمیح بشادی، معاون وزیر کشور مصر تاکید کرده بود که نیروهای فلسطینی در حمله صورت گرفته علیه سربازان مصری در شمال شبه جزیره سیناء دست داشتند.

وی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: کانال سوئز امن است و راه‌ حل ما در سیناء ایجاد منطقه حائل است.

همچنین منابع امنیتی در استان سینای شمالی در مصاحبه با الشرق الاوسط از آغاز عملیات گسترده ارتش برای مبارزه با تروریسم خبر داده و اعلام کردند که پایگاه‌های افراد تندرو با استفاده از بالگردهای آبپاچی هدف قرار می‌گیرد.

در همین حال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد: ما در کنار رهبران، دولت و مردم مصر می‌ایستیم. من از تمام اقداماتی که مسئولان مصری برای حفظ امنیت و ثبات در مصر و مقابله با تروریسم در سیناء و تمامی اراضی مصر اتخاذ می‌کنند حمایت می‌کنیم چرا که این مساله به نفع مساله فلسطین و امنیت ملی عربی است.

وی با قدردانی از موضع شجاعانه مصری‌ها در مقابله با تروریسم تاکید کرد که به این مساله اطمینان دارد دولت مصر می‌تواند بر مشکلات فائق آید.

منبع:پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: