واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

کشته‌شدن 80حوثی طی درگیری‌ها

نخست وزیر مکلف یمن از حصول اولین توافق در زمینه تقسیم پست‌های وزارتی در کابینه‌اش در بین گروه‌های سیاسی خبر داد.
تدبیر24: خالد بحاح، نخست وزیر مکلف یمن اعلام کرد: حزب کنگره مردمی سراسری که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن ریاست آن را برعهده دارد و هم‌پیمانان این حزب 9 وزارتخانه از 34 پست وزارتی را برعهده خواهند داشت که از برجسته‌ترین پست‌های وزارتی که به این حزب و هم‌پیمانانش داده می‌شود وزارتخانه‌های اطلاع رسانی، بهداشت و حقوق بشر است.

وی تصریح کرد که 9 وزارتخانه از جمله وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی، اوقاف، راه و ترابری به احزاب "اللقاء المشترک" اختصاص خواهد یافت. این در حالی است که یک منبع در فراکسیون مذکور دستیابی به توافقی در خصوص تقسیم پست‌های وزارتی در دولت شراکت ملی را تکذیب کرده است.

پیشتر احزاب اللقاء المشترک اعلام کردند که در هیچ حکومتی که براساس توافق صلح و شراکت تشکیل نشده باشد و شامل تمام افرادی نشود مشارکت نخواهند کرد.

از سوی دیگر، خالد بحاح اعلام کرد که جدایی طلبان جنبش جنوب یمن شش وزارتخانه آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشاغل عمومی و راه‌ها، کشاورزی، صنعت و امور حقوقی برعهده خواهند گرفت.

شش وزارتخانه نفت، برق و نیرو خدمات مدنی، فرهنگ و دادگستری نیز متعلق به حوثی‌ها خواهد شد.

این نخستین بار است که حوثی‌ها و جدایی طلبان جنوب یمن در دولت مشارکت دارند چرا که این طرف‌ها در دولت‌های پیشین به ایفای نقش نمی‌پرداختند.

نخست وزیر مکلف یمن اعلام کرده است که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن سکانداران وزارتخانه‌های کلیدی کشور، دفاع، خارجه و دارایی را انتخاب خواهد کرد.

این در حالی است که حوثی‌ها در مرکز و غرب یمن توانسته‌اند به پیشروی‌هایی دست یابند و آن‌ها با تروریست‌های القاعده در حال درگیری هستند.

از سوی دیگر، منابع قبیله‌ای اعلام کردند که در جریان درگیری‌ها در کوه‌های مشرف به رداع در استان البیضاء ده‌ها تن کشته شدند که تعدادی از آنها از حوثی‌ها بودند.

این منابع قبیله‌ای اعلام کردند که صدها تن از اعضای قبایل به جبهه مقاومت حوثی در استان البیضاء پیوسته‌اند. این اتفاق چند ساعت بعد از کشته شدن 80 عضو حوثی رخ داد.

منابع اعلام کردند که افرا مسلح القاعده و قبایل 45 عضو حوثی را به اسارت گرفتند و تجهیزات آنها را به تصرف خود درآوردند.

منابع قبیله‌ای افزودند: حوثی‌ها به سمت کوه استراتژیک اسبیل پیشروی کرده‌اند و گروه انصار شریعه وابسته به القاعده ناگزیر به عقب‌نشینی شده‌اند.

منبع: پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: