واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰

«کالسکه» کتاب برتر کتابخانه مونیخ

کتاب «کالسکه» به قلم فریده خلعتبری برای نخستین بار از بین کتاب های ایرانی به عنوان یکی از پنج کتاب برتر در فهرست کتابخانه مونیخ ثبت شد.
تدبیر24: فریده خلعتبری روز یکشنبه با تایید این خبر گفت: کتابخانه بین المللی کودکان و نوجوانان در مونیخ به عنوان بزرگترین کتابخانه حوزه ادبیات این گروه سنی در جهان شناخته می شود و برای نخستین بار از سالگرد تاسیس آن در سال 1949 میلادی یک کتاب ایرانی را در بین پنج کتاب برتر فهرست خود به ثبت رسانده است.

وی با بیان آنکه کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ چهار سال بعد از جنگ جهانی دوم (1949 میلادی) توسط «یلا پلتمن» از چهره های زن شناخته شده در آلمان که در شاخه فعالیت های صلح طلبانه و انسان دوستانه فعالیت می کرد افتتاح شده است افزود: این کتابخانه هر ساله دست به انتخاب و معرفی برترین کتاب های حوزه کودک و نوجوان می زند و در ابتدا فهرست 250 کتاب منتخب خود را اعلام می کند ودر نهایت با اعلام پنج اثر نهایی دست به ثبت آنها در فهرست آثار برتر می زند.

مدیر نشر شباویز ناشر این کتاب با اشاره به اینکه کالسکه به قلم خلعتبری و تصویرگری ژیلا هدایتی برای نخستین بار به عنوان اثری از ایران بین آثار فهرست برتر کتابخانه مونیخ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: معیار و ملاک داوری انتخاب آثار برتر، قوت و قدرت متن، کامل بودن، همخوانی با فضا و جهان کودکان و پرداختن به موضوعی بدیع و کار نشده در این حوزه کاری برای این گروه سنی است.

وی افزود: از دیگر موارد مهم داوری آثار برای انتخاب کتاب های برتر، مبرا بودن آثار انتخابی از تفکرات ایدئولوژیک و وابستگی موضوعی، محتوایی و یا داستانی آثار به یک جریان تفکر خاص است چرا که اعتقاد جهانیان بر این اصل استوار است که انتخاب این گونه کتاب ها نمی توانند نگاهی جهان شمول را برای انتقال مفاهیم نوع و تازه به کودکان در زندگی در بر گرفته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: