واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

آلزایمر در کمیسیون بهداشت مجلس

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران گفت:در جلسه امروز (یکشنبه) با کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی قرار است در باره مشکلات بیماران آلزایمری، هزینه های دارو و درمان و برنامه های پیشگیری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
تدبیر24: معصومه صالحی روز یکشنبه افزود:دراین نشست تلاش خواهیم کرد که بیماری آلزایمر جزو بیماری خاص قرار گیرد.

وی ادامه داد:آلزایمر بیماری خاموشی است که باید مسئولان حوزه سلامت برای پیشگیری از افزایش این بیماری در جامعه برنامه های اساسی را به اجرا در بیاورند.

صالحی تصریح کرد:بر اساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که در حال حاضر 500 تا 600 هزار ایرانی از بیماری آلزایمر رنج می برند.

صالحی با بیان اینکه انجمن جهانی آلزایمر اعلام کرده است که در حال حاضر هر چهار ثانیه یک نفر در جهان به این بیماری دچار می شود، گفت: در ایران هر هفت دقیقه یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می شود.

به گفته وی آمار دقیق شیوع بیماری آلزایمر در ایران در دسترس نیست اما بر اساس آمار جهانی و با توجه به جمعیت سالمندی ایران این بیماری در آینده افزایش خواهد داشت.

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران به پیشگیری از بیماری آلزایمر در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد :با اجرای برنامه غربالگری و پیشگیری از آلزایمر می توان پنج سال معلولیت را به تعویق انداخت.

صالحی افزود:انجمن آلزایمر ایران طرح هایی برای پیشگیری از این بیماری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه کرده تا در کشور اجرایی شود.

بیماری های خاص در حال حاضر عبارتند از:تالاسمی،دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: