واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

وزیرنفت پاکستان عازم تهران شد

'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان به منظور ادامه مذاکرات مربوط به همکاریها در زمینه انرژی از جمله برق و گاز با مقامات جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
تدبیر24: شاهد خاقان عباسی فردا سه شنبه با 'بیژن نامدار زنگنه' همتای ایرانی خود در تهران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

گفت وگو در خصوص قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان مهم ترین موضوع گفت وگوهای دو وزیر خواهد بود.

به نظر می رسد شاهد خاقان عباسی در سفر جاری خود به تهران پیشنهادهای جدیدی در خصوص قرارداد خط لوله گاز ایران و پاکستان با خود همراه دارد.

همچنین امروز دوشنبه در حالی که شاهد خاقان عباسی در راه تهران است ، 'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بسر می برد و هم اکنون مشغول رایزنی با مقامات عالی دستگاه دیپلماسی پاکستان است.

رحیم پور همچنین قرار است در سفر یک روزه خود به اسلام آباد با 'شاهد خان' قائم مقام وزارت کشور پاکستان دیدار و گفت وگو کند.

تلاش برای تقویت روابط و همکاریهای دوجانبه میان ایران و پاکستان در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و امنیتی از جمله مهم ترین موضوع دیدارهای امروز رحیم پور در اسلام آباد است.

پاکستان که با کمبود انرژی روبرو است، قصد دارد تا با اجرایی شدن خط لوله صلح که از آن به عنوان خط لوله «آی پی» (Iran-Pakistan) نیز نام برده می شود، روزانه ٧٥٠ میلیون فوت مکعب گاز تولیدی پارس جنوبی ایران را وارد کند.

بر اساس موافقتنامه خرید و فروش گاز با ایران، پاکستان باید تا 31 دسامبر 2014 خط لوله انتقال گاز را تکمیل کند، اما تاکنون اقدام چندانی برای احداث این خط لوله انجام نداده است.

کار احداث خط لوله در خاک ایران تقریبا تکمیل شده است، ایده احداث خط لوله صلح در سال 1990 مطرح شد و قرار بود، احداث این خط لوله گاز ایران را به پاکستان و هند منتقل کند. با توجه به اینکه توافق شده بود هند و پاکستان برای تامین امنیت این خط لوله، اختلافات خود را کاهش دهند، این خط لوله انتقال گاز به خط لوله صلح موسوم شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: