واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

کشته شدن 30حوثی در انفجار رداع

رئیس جمهوری یمن در سخنانی بر لزوم ادامه حمایت جامعه بین‌الملل از کشورش در این شرایط نابسامان تاکید کرد. شبکه العربیه نیز از حملات در منطقه "رداع" و وقوع انفجار و کشته شدن 30 حوثی خبر داد.
تدبیر24: عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در دیدار با جمال بن عمر، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن در خصوص تحولات سیاسی یمن و اقدامات لازم برای تشکیل دولت جدید براساس توافق صلح و شراکت ملی بحث و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری یمن در این دیدار عنوان داشت: باید حمایت جامعه بین‌الملل از یمن در این مرحله نابسامان جهت مقابله با تمامی چالش‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی و همچنین حمایت از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم ادامه یابد.

در همین حال، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن بر اهمیت اجرای "کامل و دقیق" توافق صلح و شراکت ملی و تسریع در تشکیل دولت جدید تاکید کرد.

جمال بن عمر از تمامی طرف‌ها و گروه‌ها خواست تا در این "مرحله حساس از تاریخ یمن به مسئولیت‌های خود عمل کنند و همگی در ساخت یمن جدید سهیم باشند".

در همین حال، رئیس جمهوری یمن در نشست شورای دفاع ملی و هیات مشاوران ریاست جمهوری که با حضور نخست وزیر و رئیس پارلمان برگزار شد، اعلام کرد: پیش‌روی‌های حوثی‌ها غیرقابل قبول است و توافق صلح و شراکت ملی را از بین می‌برد".

وی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم وظیفه نظام است و هیچ گروهی که در روند سیاسی مشارکت کرده یا می‌کند نمی‌تواند نقش نظام را در این خصوص ایفا کند.

از سوی دیگر شبکه العربیه گزارش داد که درگیری‌ها میان حوثی‌ها با افراد مسلح قبایل در رداع در شب هنگام از سر گرفته شد.

منابع تصریح کردند: افراد مسلح قبایل به حوثی‌ها در داخل منطقه "المناسح" در استان البیضاء حمله کردند و مواد منفجره‌ای را کار گذاشتند که این اقدام چندین ساعت پس از کنترل حوثی‌ها بر این منطقه صورت گرفت.

حوثی‌ها توانسته‌اند وارد منطقه المناسح که پایگاه القاعده در استان البیضاء است، شوند.

منبع: خبرگزاری کویت (کونا)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: