واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

ضرورت نگاه انسانی به زنان

وزیر ورزش و جوانان گفت: لازم است نگاه انسانی و رویکرد عادلانه‌ای به زنان داشته باشیم و رویکرد و منابع به صورت عادلانه و صحیحی میان آنها توزیع شود.
تدبیر24: دکتر محمود گودرزی در هفتمین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌ها اظهار کرد: خوشحالم که با وجود محدودیت‌هایی که برای بانوان وجود دارد، آنها حضور جدی در عرصه اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در دو حوزه ورزش و جوانان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بخش اعظمی از حوزه ورزش مربوط به جوانان است بنابراین این دو حوزه با هم بی‌ارتباط نیستند. بیش از نیمی از جامعه جوان را زنان تشکیل می‌دهند. این جمعیت زیاد مسائل و مشکلات خاص خود را دارند و در صورت تعلل برای استفاده از این پتانسیل جامعه در آینده مشکلات جدی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: آسیب‌های بانوان کمتر از پسران است ولی این به معنای کم‌توجهی به زنان جوان نیست. البته اخیرا در گزارش‌های ارائه شده مشخص شده که به مرور آسیب‌های اجتماعی که اختصاص به پسران جوان دارد در دختران نیز دیده می‌شود که از جمله این آسیب‌ها می‌توان به اعتیاد اشاره کرد. این وضعیت زنگ خطری برای جامعه ماست و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

گودرزی تاکید کرد: اشتباهی در جامعه به ویژه در میان متولیان امر جوانان در زمینه این حوزه وجود دارد باید توجه داشت که جوانان یک موضوع فرابخشی و فراسازمانی اند و در یک سازمان امکان حل و فصل مشکلات این قشر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بیش از 18 سازمان اجرایی و تبلیغی مکلف هستند تا به فراخور ماموریت‌های سازمانی خود به جوانان خدمت ارائه دهند ولی متاسفانه یا با وظایف خود آشنا نیستند یا موضوع جوانان در اولویت کاری آنان نیست. بنابراین برخی از آنها فرافکنی می‌کنند و انتظار دارند وزارتخانه کوچکی مانند وزارت ورزش و جوانان همه مشکلات جوانان را حل کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی از مشکلات جوانان اظهار کرد: اشتغال و مسکن از جمله این مشکلات هستند. مسکن وضعیت بغرنجی دارد که حل مشکلات مربوط به این حوزه تنها به مربوط به وزارت ورزش و جوانان نمی شود.

گودرزی با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند، اظهار کرد: مشکلات عجیبی در این حوزه جوانان را تهدید می‌کند و بنابراین لازم است دستگاه‌های متولی در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان به عنوان هماهنگ‌کننده عمل می‌کند بنابراین ما سایر دستگاه‌ها را با وظایف‌شان در حوزه جوانان آشنا می‌کنیم. البته آنها نیز برای خود عدله‌ای دارند و مشکلات متعددی وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حوزه ورزش اظهار کرد: این حوزه می‌تواند بخشی از مشکلات جوانان را تعدیل کند و موجب پیشگیری از نارسایی‌های جسمی، روانی شود. علاوه بر آن نیز می‌تواند نشاط محدودی را در سطح فرد و جامعه به وجود آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: