واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

فرار هزاران تن از طرابلس لبنان

در پی توافق ارتش لبنان و افراد مسلح در طرابلس برای رسیدن به آتش‌بس انسانی در این شهر، هزاران غیرنظامی از مناطق مختلف طرابلس فرار کردند.
تدبیر24: در پی وقوع درگیری‌ها برای سومین روز متوالی میان ارتش لبنان و افراد مسلح در مناطقی از شهر طرابلس و پس از آنکه ارتش و افراد مسلح به توافق برای آتش‌بس انسانی دست یافتند، عصر یکشنبه هزاران غیرنظامی از مناطق مختلف طرابلس در شمال لبنان فرار کردند.

ارتش لبنان و افراد مسلح طرح آتش‌بس را که از سوی مفتی طرابلس و روحانیون این شهر ارائه شده بود، پذیرفتند و افراد مسلح متعهد شدند که نظامی لبنانی را که اخیرا ربوده بودند، آزاد کنند.

همچنین در اثر حمله افراد مسلح در شمال طرابلس سه تن از اعضای ارتش کشته شدند. پیش از این نیز هفت نظامی زخمی شده بودند.

افراد مسلح پیش از این خواهان گذرگاه امنی برای خروج از طرابلس در مقابل آزادی دو نظامی لبنانی شده بودند.

همچنین خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که اطراف شهرک «بحنین» در شمال طرابلس صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش و گروه‌های مسلح بود که موجب کشته شدن سه نظامی لبنانی و زخمی شدن شش تن دیگر شد و به این ترتیب تعداد کشته‌شدگان از ارتش لبنان از آغاز درگیری‌ها در طرابلس به 9 تن رسید.

همچنین در این درگیری‌ها پنج غیرنظامی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه ارتش لبنان نیز آمده است که افراد مسلح روز یکشنبه اقدام به ربودن فایز المعموری معاون اول و یکی از نیروهای زمینی ارتش در منزلش در «باب التبانه» واقع در طرابلس کردند اما ارتش به تلاش خود برای آزادی نظامی مذکور ادامه می‌دهد.

روزنامه الشرق الاوسط نیز نوشته است که درگیری‌هایی که از روز جمعه در بازارهای شهر طرابلس رخ داد آرام شده اما درگیری‌های شدید به شمال باب التبانه که سنی نشین است کشیده شده است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عملیات‌ بازرسی را در نزدیکی شهرک «بحنین» انجام داده و به مواد منفجره و سه خودروی بمب‌گذاری شده دست یافتند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که ارتش وارد شهرک «المنیا» شده و به‌طور کامل کنترل آن را در دست گرفت.

همچنین ارتش لبنان تدابیر شدیدی را در تمامی ورودی‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی" عین الحلوة" در صیدا در جنوب لبنان اتخاذ کرده است که بزرگترین اردوگاه فلسطینی‌ها در لبنان است.

ارتش لبنان دو خیابان در همجواری اردوگاه مذکور را بسته است. این اقدام در پی انفجار بمبی دست ساز در نزدیکی ایست بازرسی ارتش لبنان انجام شد.

در همین راستا منابعی به نقل از تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط اعلام کردند که دولت با تمام امکانات خود در کنار ارتش می‌ایستد و از ارتش و شهروندان خود حمایت می‌کند.

نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان نیز در سخنانی تاکید کرد: جنگ آغاز شده و بدون رسیدن به نتیجه‌ای نهایی پایان نخواهد یافت.

وی افزود: به رغم حملاتی که علیه ارتش صورت گرفته اما ارتش از حمایت رسمی و مردمی و دینی برخوردار است.

المشنوق خاطرنشان کرد: جنگ خیلی سریع صورت نخواهد گرفت اما لبنان این جنگ را نهایی خواهد کرد. جنگ در طرابلس آسانتر از روستاهای شمالی است.

وزیر کشور لبنان تعداد تروریست‌هایی را که ارتش با آنها می‌جنگد 200 تن دانست.

اشرف الریفی، وزیر دادگستری لبنان نیز توصیف این جنگ به «جنگ علیه اهل تسنن» را رد کرد و گفت:‌ در حال حاضر برخی رخدادهای طرابلس را جنگ علیه اهل تسنن می‌دانند. من کاملا با این مساله مخالفم و به اهالی طرابلس، شمال و تمامی لبنان می‌گویم که گزینه تاریخی اهل تسنن گزینه دولت لبنان بوده و خواهد بود.

وی افزود: ما تنها روی دولت حساب باز می‌کنیم نه روی طرف‌هایی که در ایجاد جنگ مذهبی در لبنان و منطقه مشارکت می‌کنند.

الریفی با این ادعا که حزب‌الله در انتقال بحران از سوریه به لبنان نقش داشته، گفت: ما در مقابل حزب‌الله به خاطر رفتن به سوریه ایستادیم.

منبع: شبکه خبری اسکای نیوز عربی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: