واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

لاوروف خواستار ازسرگیری مذاکرات

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات سوری برای حل و فصل سیاسی مسایل داخلی این کشور بدون مداخله خارجی تاکید کرد.
تدبیر24: لاوروف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امکان برای از سرگیری روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه افزایش یافته است و باید از این وضعیت استفاده کرد.

وی افزود: استفان دمیستورا نماینده بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در سوریه دیپلمات پرتجربه و آشنا با مسایل خاورمیانه است و بنظرم تجربه وی برای حل مسایل سوریه سودمند خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تا حدودی فرصت برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه از دست رفته است.

وی ادامه داد: پس از آن که به پیشنهاد وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ماه می سال 2013 چند ماه مقدمات برای برای روند حل و فصل سیاسی مسایل این کشور فراهم و در ماه ژانویه گذشته در مونترویه سوییس کنفرانس بین المللی برای این منظور برگزار شد دو دور مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان آن انجام گرفت.

لاوروف افزود: اما این مذاکرات با وجود توافق طرف های شرکت کننده در آن در مورد دستور کار گفتگوها، به دلایل واهی مسکوت ماند.

وی گفت: در دیدارهای با وزیر خارجه آمریکا و برخی شرکا در کشورهای خلیج فارس ضرورت برای از سرگیری مذاکرات سوری و دستور کار جدید برای آن احساس می شود.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ضرورت از سرگیری این مذاکرات در دیدارهای سران کشورهای مصر، ترکیه، عربستان سعودی، اردن و بحرین و ولیعهد ابوظبی با رییس جمهوری روسیه هم مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: تمام کشورهای منطقه خاورمیانه در حال حاضر مبارزه با تروریسم را امری ضروری می دانند و این امر امیدبخش است، هرچند معتقدیم اقدامات در این زمینه باید مطابق با معیارهای بین المللی و با شرکت همه طرف های ذینفع انجام گیرد.

لاوروف با تاکید بر موضع کشورش در مورد حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش گفت: خودداری آمریکا و متحدان آن از همکاری با سوریه در بمباران اهداف تروریست ها در این کشور را اشتباه و نادرست می دانیم.

وی افزود: این سیاست در حالی از طرف آمریکا و متحدانش دنبال می شود که دولت سوریه علاقمند به همکاری در امر مبارزه با تروریسم است و در این وضعیت باید معیارهای بین المللی رعایت شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد که کشورش بر خلاف برخی کشورها برای ازسرگیری مذاکرات سوری تلاش می کند و در حال حاضر از امکانات دیپلماتیک خود برای این منظور استفاده می کند.

**آمادگی برای پیشبرد روابط روسیه با اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد دولت روسیه برای پیشبرد و توسعه روابط با دولت اوکراین آمادگی دارد.

وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک با وزیر خارجه اوکراین دیدار کنم.

لاوروف همچنین گفت که کشورش انتخابات پارلمانی اوکراین را به رسمیت می شناسد.

وی اضافه کرد: هر چند که در مبارزات انتخاباتی و روند برگزاری این انتخابات موارد متعدد تخلف انجام گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: