واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
حال و روز برخی از ورزشکاران ما

قهرمان در مصاحبه، مصدوم در میدان عمل!

برخی ورزشکاران بعد از شکست در مسابقات برای به گردن نگرفتن نتایج ضعیف، مصدومیت را عامل ناکامی خود عنوان می‌کنند.
تدبیر24: برخی ورزشکاران که در رقابت‌های معتبر بین‌المللی نتایج ضعیف کسب می‌کنند همیشه به دنبال پیدا کردن توجیه برای نتایج خود هستند. در این بین برخی توجه ناکافی فدراسیون را عامل ناکامی خود می‌دانند، برخی مصدومیت را مانع موفقیت خود عنوان می‌کنند و عده‌ای هم بدشانسی را. این در حالی است که آنها در مصاحبه‌های قبل از اعزام خود را قهرمان و شانس مدال‌ می‌دانند اما عمل آنها با مصاحبه‌های قبلی‌شان زمین تا آسمان فاصله دارد.
تیم دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی نتایج قابل قبولی به دست نیاورد و تعدادی از ورزشکاران که فدراسیون برای برخی از آن‌ها هزینه زیادی را انجام داده بود و آنها را ماه‌ها به اردوی برون مرزی فرستاده بود، پس از ناکامی در اینچئون، خود را از تمام انتقادات مبرا دانستند و بهانه‌های مختلفی را پیش کشیدند.
کاوه موسوی که ماه‌ها در اردوی بلاروس تمرین می‌کرد و در مسابقات تدارکاتی زیادی شرکت بود، در اینچئون تمام پرتابهایش را به تور زد. او به راحتی و با بیان اینکه مصدوم بوده و با دست مصدوم نمی‌توان مدال گرفت نتایج ضعیف خود را توجیه کرد و حتی پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد که "کسی نمی‌تواند بابت این نتایج به او و هیج ورزشکار دیگری انتقاد کند"! در حالی که این ورزشکاران با برنامه فدراسیون و با هزینه بیت‌المال ماه‌ها در خارج از کشور برایشان هزینه شده و حق فدراسیون و مسئولان ورزش است که از آنها بخواهند در قبال هزینه‌ای که برایشان شده، پاسخگو باشند.
در کاروان دوومیدانی افراد دیگری هم بودند که مصدومیت را عامل ناکامی خود عنوان کردند.
کیوان قنبرزاده در ماده پرش ارتفاع یکی از این افراد بود. سجاد مرادی هم که از مدت ها قبل مصدومیتش مشخص بود و معلوم نیست که چرا خود این ورزشکار و کمیته ملی المپیک اصرار داشتند تا به عنوان نماینده ایران به اینچئون برود. مرادی در اینچئون حتی یک گام هم برنداشت. همین مصدومیت عاملی شد تا او بعد از بازگشت به ایران بگوید که "به دلیل مصدومیت نتوانستم مدال بگیرم و من مقصر نیستم." به نظر می‌رسد در این باره کمیته ملی المپیک و افرادی که اصرار داشتند او به اینچئون برود باید پاسخگو باشند.
اما اشکان اردیبهشت رییس کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی درباره مصدومان تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: بر اساس معاینات انجام شده قبل از بازی‌های آسیایی تنها آقای سجاد مرادی مصدوم بودند و ما هم این موضوع را به فدراسیون و کمیته فنی اعلام کردیم. ما از ابتدا هم می‌دانستیم که مرادی توانایی شرکت در رقابت ورزشی را ندارد و به فدراسیون هم اعلام کردیم ولی بنا به تصمیم برخی از مسئولان او به این بازی‌ها اعزام شد.
اردیبهشت درباره مصدومیت کاوه موسوی تصریح کرد: کاوه موسوی هم که اعلام کرده به دلیل مصدومیت نتوانسته در اینچئون نتیجه بگیرد اصلا در ایران نبود و هیچ ارتباطی با ما نداشت. او خودش باید درباره مصدومیتش با فدراسیون صحبت می‌کرد. زمانی که او هیچ چیز نمی‌گوید ما از کجا می‌توانیم از این موضوع با خبر باشیم. موسوی در بلاروس اظهار کرد که سالم است و زمانی که به اینچئون رسید گفت که مصدوم است. در ضمن او از ایران به اینچئون نرفت و از بلاروس به کره جنوبی اعزام شد. موسوی باید مصدومیتش را اعلام می‌کرد تا ما براساس آن برنامه‌هایی را برایش درنظر بگیریم.
او درباره اینکه برخی از ملی پوشان مصدومیت خود را به فدراسیون اعلام نکرده اند، گفت: اظهار مصدومیت از طرف خود ورزشکار ، بدیهی‌ترین راه برای باخبرشدن از مصدومیت و درمان ورزشکار است. کیوان قنبرزاده نیز مشکل لگن داشت اما این مصدومیت به قدری نبود که مانع موفقیتش در بازی های آسیایی شود. او حین مسابقه هم مشکلی نداشت و در معاینات هم اعلام کرد که مشکل خاصی ندارد.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی گفت: به غیر از مرادی ما مصدوم دیگری نداشتیم و بقیه مصدومیت‌ها جزئی بود. تمام ورزشکاران و ملی پوشانی که ورزش قهرمانی می‌کنند مصدومیت جزئی دارند و اکثر مصدومیت ها با درمان های سرپایی و فیزیوتراپی رفع شد و یا به حداقل رسید. حتی احسان حدادی هم مصدوم بود اما او تمرینات خود را انجام داد و با برنامه های درمانی توانست مدال طلا را به دست آورد.
او در واکنش به صحبت‌های برخی از ورزشکاران مبنی بر اینکه در اینچئون مصدوم شدند، اظهار کرد: همه چیز باید بر اساس مستندات باشد و اگر کسی ادعایی دارد باید بتواند ثابت کند. اگر کسی هم مشکل داشته باید قبل از اعزام به فدراسیون اطلاع می‌دادند. ما تمام اعتمادمان را روی صداقت ورزشکار گذاشته بودیم و آن‌ها باید برای صرفه جویی و حفظ آبروی ایران اعلام می‌کردند که مصدوم هستند تا به اینچئون اعزام نمی‌شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: