واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
دکتر ملک زاده:

فرار مغزها مختص ایران نیست

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرار مغزها در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و مختص ایران نیست با این حال می توان با ایجاد زیرساخت های لازم مانع از فرار مغزها شد.
تدبیر24: دکتر رضا ملک زاده روز چهاشنبه در حاشیه همایش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یک تا دو درصد نخبه ها می توانند در پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند که باید برای جذب آنها تلاش کرد.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب رشد جمعیت زیادی داشتیم که اکنون آنها به سن فارغ التحصیلی در مقاطع بالا رسیده اند و تعداد نخبه ها در بین آنها نیز زیاد است بنابراین باید برای جذب این استعدادها زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی افزود: البته افرادی که مهاجرت می کنند نیز برای ما سرمایه هستند چرا که آنها همواره خواهان بازگشت به کشور هستند و باید برای بازگشت آنها زیرساخت ها فراهم شود.

وی به تاسیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: این موسسه به عنوان یکی از زیرساخت های لازم در این زمینه تاسیس شده است و می تواند محلی برای ارائه اعتبارات و بودجه های لازم به حوزه تحقیقات و ایجاد زیرساخت ها در این زمینه باشد.

وی در ادامه در مورد برنامه ثبت بیماری ها توضیح داد: 30 درصد افراد بالای 30 سال کشور به بیماری های مزمن بدون علامت مبتلا هستند که در این برنامه تلاش شده است در زمینه ثبت این گونه بیماری ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این برنامه بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های کبدی گنجانده شده اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مورد رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سال جاری اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، شیراز و مشهد به ترتیب رتبه های اول در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را به دست آورده اند.

همایش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور با حضور جمعی از معاونین تحقیقات دانشگاه های سراسر کشور امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: