واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

اصولات و اصلاحات

تدبیر24: سعید پایبند - با پایان عمر سیاسی دولت های نهم و دهم و روی کارآمدن دولت فراجناحی بحث های سنتی اصلاح طلب و اصولگرا به اوج خودش رسید و هرکدام از طرفین مدعای دفاع از تفکر جناحشان هستند. اصلاح طلبان با این مبحث؛ اصولگرایان در طول دولت های نهم و دهم کارنامه درخشانی بر جای نگذاشتند و در طول این مدت ثروت های عظیمی بر باد داده اند و به خوبی از عهده مدیریت کشور بر نیامدند. در مقابل اصولگرایان باورشان بر این است که تفکر اصلاح طلبی در چند سال گذشته رو به افول بوده و پایگاه اجتماعی شان را ازدست داده اند و رسیدن دوباره به قدرت برای جناح مقابلشان را از محالات می پنداشتند.
مشیت روزگار و فرازو فرودهای فضای سیاسی کشور و تصمیمات بعضی از سیاستمداران موجب تغییرات اساسی در سطوح کشور شد؛ یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 92حسن روحانی بود که توانست با تکیه بر اصولات اساسی نظام و خط مشی اصلاح طلبی بر صندلی میدان پاستور تکیه زند. رییس جمهور روحانی با یک تفکر حساب شده برای چینش کابینه اش از دو طیف مطرح کشور از نوع تفکرات اعتدالی انتخاب کرد یعنی شخصیت های گزینش نمود که سابقه درخشانی در عرصه کشور در کارنامه خویش داشته اند، حسن روحانی توانست فضای تک حزبی را از سطح دولتش خارج کند تا بتواند از این طریق حرکت های تندروانه را مهار نماید، خط مشی که رییس جمهور روحانی انتخاب کرده مسیری اصلاحاتی با تکیه بر اصولات اساسی نظام است در این جا مشخص می شود که اصلاح طلبی و اصولگرایی میانه رویی در یک راستا حرکت می کنند و اهدافشان بر آورده نمودن خواسته های ملت است.
باتوجه به اینکه ملت ایران از بازیهای سیاسی و جناحی خسته شده اند و بیشتر به فکر حل نمودن دغدغه های معیشتی شان هستند در انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدند به برنامه های رای بدهند که رویکرد اصلاح طلبانه دارد و برای اثبات این مطلب خاطره های خوش اقتصادی و رفاهی سال های 76تا 84 را از یاد نبرده اند.دولت یازدهم هم بر اصول حل نمودن بیکاری و تورم و منزلت اجتماعی رسالت خویش را آغاز نموده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: