واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

راه‎اندازی مرکز ناباروری در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: راه‎اندازی مرکز خدمات تخصصی ناباروری در دستور کار جهاد دانشگاهی استان است.
تدبیر24: سید علی نادر دهقانی در بازدید فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) از جهاد دانشگاهی واحد استان، اظهار کرد: سپاه یکی از نهادهای انقلابی است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره حماسه ساز بوده و در پیشبرد اهداف نظام نقش‎های بسزایی را ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی نیز چون سپاه یکی از نهادهای انقلابی است که در موضوعات فرهنگی و پژوهشی توانسته اقدامات مثبت و درخوری داشته باشد. این نهاد می‎تواند در حوزه اجرا و برنامه‎ریزی نیز مؤثر باشد.

دکتر دهقانی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی لرستان، ادامه داد: استان دارای ظرفیت‎های بالقوه‎ای در زمینه تولید گیاهان دارویی است که باید به فعل برسند و هم اکنون در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان این کار در دست پیگیری است و کار مطالعه و پژوهش روی این گیاهان صورت می‎گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان افزود: همچنین بحث GIS و برنامه ریزی شهری از دیگر زمینه‎های کاری جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی نیز فعال است، تصریح کرد: بانک خون بند ناف این نهاد توانسته مقام اول را به لحاظ کیفی در بین دیگر واحدهای جهاد دانشگاهی به خود اختصاص دهد.

دهقانی با بیان اینکه 25 درصد طلاق در استان به علت ناباروری بوده، گفت: در همین راستا راه‎اندازی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی یکی از اهداف این واحد است و راه‎اندازی این مرکز می‎تواند تا حد زیادی جمعیت را افزایش و با جلوگیری از خروج سرمایه از استان به صرفه‎جویی در این زمینه بیانجامد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: متأسفانه خروجی دانشگاه‎های استان فارغ‎التحصیلان بدون مهارت است اما در دانشگاه علمی کاربردی دیدگاه نسبت به دانشجو متفاوت بوده و کسی که دارای ایده است بعد از دانشگاه و فارغ‎التحصیلی به مرکز رشد معرفی می‎شود تا طرح و ایده‎اش به فعلیت برسد.

به گفته وی، مرکز رشد این واحد در سال 89 تأسیس شده و هم اکنون 21 شرکت فن‎آور را مورد حمایت قرار می‎دهد که اگر ایده این شرکت‎ها وارد چرخه صنعت شوند می‎توانند باعث توسعه استان و اشتغال‎زایی شوند.

دهقانی با بیان اینکه در تولید علم و دانش جهاد دانشگاهی لرستان کمبودی ندارد، گفت: این نهاد با اینکه نسبت به سایر نهادهای کشور عمر کوتاه‎تری دارد اما توانسته قدرتمند ظاهر شده و منشأ خدمات فاخری شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی این نهاد، اظهار کرد: امسال همایش ملی سیره علوی را در دستور کار داریم که هر ساله متولی برگزاری آن یکی از دانشگاه‎های استان بود اما افتخار برگزاری آن در سال جاری به ما محول گردیده و تاکنون نیز 86 مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد بازدیدها از سایت همایش ملی سیره علوی مربوط به خارج از کشور بوده است، ادامه داد: همچنین همایش‎های دیگری از جمله «کله‎باد» و«هجوم خاموش» از برنامه‎های فرهنگی این نهاد است.

دهقانی با بیان اینکه این نهاد در حوزه آموزش کوتاه مدت نیز فعال است، ادامه داد: تاکنون بیش از 3500 نفر در حوزه‎های متنوع آموزش کوتاه مدت دیده‎اند و 124 دوره برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در پایان آمادگی این نهاد را برای همکاری با سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در حوزه‎های فناوری و تحقیقات به ویژه حوزه ژنتیک دام، مرکز رشد، مراکز پزشکی و خدمات آموزشی و پژوهشی اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: