واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

30میلیارد برای درمان رایگان معتادان

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : 300 میلیارد ریال برای درمان رایگان معتادان بی بضاعت در سال جاری اختصاص یافته است.
تدبیر24: 'بابک دین پرست' روز یکشنبه اظهارکرد : با این میزان اعتبار که ابلاغ شده، دستگاه های متولی موظفند تا معتادان بی بضاعت را به صورت رایگان در مراکز ترک اعتیاد درمان کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دولت 225 میلیارد ریال اعتبار برای درمان رایگان معتادان بی بضاعت اختصاص داده بود که یک ریال آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ستاد مبارزه با مواد مخدر داده نشد.

وی از نحوه هزینه کرد این میزان اعتبار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

دین پرست افزود: در سال جاری با پیگیری انجام شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر مربوطه با پرداخت این اعتبار موافقت کرد و در اختیار ستاد قرار داده شد.

وی اضافه کرد: مصوبه درمان رایگان معتادان بی بضاعت به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده و باید این مصوبه در استان ها اجرایی شود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: از نظر ما صلاح نیست که معتادی به علت نداشتن پول نتواند خود را درمان کند و این افراد هم برای خود و خانواده مشکل ایجاد می کنند.

دین پرست بار دیگر تاکید کرد: دستگاه های متولی از جمله بهزیستی نسبت به جمع آوری معتادان بی بضاعت اقدام و از محل اعتبار این بخش برای درمانشان اقدام کند.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به خراسان شمالی در مردادماه سال جاری از اجرایی نشدن برخی مصوبات این سفر از سوی مدیران دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز انتقاد کرد.

دین پرست بخشی از مشکلات ناشی از اجرایی نشدن این مصوبات را اختلاف نظر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مورد هزینه کرد این اعتبارات دانست و گفت: در شرایط فعلی این اختلافات رفع شده و باید اعتباری که از سوی ستاد به حساب استان واریز شده برای طرح های مصوب هزینه کند.

وی گفت : در صورت عدم هزینه کرد این اعتبار از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور راسا اقدام و اعتبار را در اختیار دستگاه های متولی قرار خواهد داد.

وی در مورد کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر به اوقات فراغت جوانان روستایی در راستای طرح پیشگیری از مواد مخدر گفت: در سالجاری سه میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فضای ورزشی در روستاها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

دین پرست افزود: این اعتبار در اختیار 25 روستای مرزی کشور قرار داده می شود تا در این مناطق با کمک استان ها فضای ورزشی احداث شود.

به گفته وی در سنوات آینده نیز اعتبار بیشتری برای ساخت فضای ورزشی در روستاهای مرزی کشور در اختیار استان ها قرار داده می شود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به طرح آزمایشی همکاری خانه های بهداشت در ترک اعتیاد معتادان روستایی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در این ارتباط تفاهمنامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در کشور منعقد شده و 10 خانه بهداشت روستایی با پنج پزشک ضمن پرداختن به وظایف درمانی روستاییان، نسبت به درمان معتادان روستایی نیز اقدام می کنند.

به گفته وی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور 500 میلیون ریال اعتبار در مرحله اول برای این کار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی قرار داد.

دین پرست افزود: در صورت مثبت بودن اثرات اجرایی این طرح در استان خراسان شمالی، این طرح در 31 استان کشور عملیاتی می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: