واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
نشریه آمریکایی:

شنود مکالمات مقامات سوری

یک نشریه آمریکایی از شنود مکالمات مقامات سوری توسط واشنگتن به بهانه محدودیت آمریکایی ها در گرداوری اطلاعات درباره تحرکات گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه خبر داد.
تدبیر24: جاسوسان آمریکایی به دلیل محدودیت در کسب اطلاعات در سوریه به شنود مکالمات مقامات حکومت 'بشاراسد' رئیس جمهوری سوریه متوسل شده اند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان داعش در واکنش به حملات آمریکا به شکل چشمگیری استفاده از تلفن همراه و ارتباطات رادیویی خود را محدود کرده اند که این امر در مقابل محدودیت هایی را برای آمریکا جهت گردآوری اطلاعات از این گروه در سوریه ایجاد کرده است.

به نوشته این روزنامه، فقدان روابط دیپلماتیک آمریکا با سوریه و ورود نکردن آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این موضوع به دلیل تهدیدهای امنیتی، عملیات جمع آوری اطلاعات را برای واشنگتن دشوار کرده است.

این گزارش افزود: آمریکا از مقامات سوریه حین بحث و گفتگو درباره تحرکات و وضعیت مقامات داعش جاسوسی کرده است. اطلاعات گردآوری شده توسط جاسوسان آمریکایی، برای درک تغییر اهداف راهبردی داعش و هدایت تصمیم گیری ها درباره اهداف نظامی به واشنگتن کمک کرده است.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد: برنامه ریزان نظامی آمریکا اطمینان چندانی به اطلاعات گردآوری شده از این طریق ندارند و به آن مظنون هستند. این اطلاعات در وهله نخست در خدمت تایید سایر اطلاعات امنیتی کسب شده بر اساس منابع اطلاعاتی آشکار یا محرمانه است.

یکی از افراد مطلع از این امر گفت: شنود مکالمات یکی از چند راه کسب اطلاعات است و تایید اطلاعاتی که حتی از مکالمات خصوصی مقامات سوریه بدست می آید دشوار است.

وال استریت ژورنال در ادامه مطلب خود آورده است: مقامات امنیتی آمریکا تلاش می کنند از هر منبع قابل دسترسی درباره عملیات داعش، جنگجویان خارجی و داخلی در منطقه اطلاعات کسب کنند. آنها اغلب به اطلاعات کشورهای غربی و همپیمان خود در خلیج فارس متکی هستند که برخی از آنها در این جنگ شرکت دارند و شبکه های اطلاعاتی قوی تری دارند.

'جیمز کلاپر' رئیس اطلاعات ملی آمریکا در کنفرانسی که اکتبر(مهر) گذشته در دانشگاه تگزاس برگزار شد، تایید کرد که آمریکا با چالش های اطلاعاتی دشواری در سوریه مواجه است زیرا فاقد نیروی زمینی در این کشور است.

آدام شیف نماینده حزب دمکرات از ایالت کالیفرنیا و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، تایید اطلاعاتی را که از طریق شنود کسب می شوند، بسیار دشوار دانست.

منبع: وال استریت ژورنال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: