واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

موسیقی عاشورایی 13 آبان

آهنگسازقطعه«مرگ بر آمریکا 3» که به مناسبت 13 آبان تولید شده است، گفت: به مناسبت همزمانی سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با روزعاشورادرسال جاری این قطعه موسیقایی فضای عاشورایی و ضداستکباری دارد.
تدبیر24: سیدمحمدمیرزمانی روز دوشنبه با اشاره به ساخت و رونمایی قطعه موسیقایی «مرگ بر آمریکا 2» در سال گذشته با صدای حامد زمانی واستقبال مردم از این اثر به تولید قطعه «مرگ بر آمریکا 3» در سال جاری اشاره کردوگفت: این قطعه به دلیل همزمانی 13 آبان امسال به عنوان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با عاشورای حسینی سعی کردیم تا فضای تولید این اثر موسیقایی ملهم از این دو حادثه بزرگ باشد.

وی ادامه داد:درساخت این موسیقایی علاوه برحمایت وهمراهی بخش موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان متولی و تهیه کننده اصلی این اثر ازحاج صادق آهنگران به عنوان حماسه سرا وخواننده نغمات وسوگ سروده های عاشورایی دوران دفاع مقدس به عنوان خواننده و محمد مهدی سیار شاعر وترانه سرای جوان وشناخته شده کشورمان که قطعه «مرگ بر آمریکا 2» نیز از سروده های وی بود استفاده کردیم.

این رهبرارکستر بااشاره به نگارش ترانه سرود13آبان امسال به سبب همزمانی عاشورای حسینی با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در فضایی متفاوت گفت: درساخت این اثرموسیقایی نیز تلاش کردیم تافضایی عاشورایی و ضداستکباری را لحاظ کنیم و در این قطعه شاهد استفاده از نوای موسیقی نوحه معروف و جاودان «هیهات من الذله ...» و نیز استفاده دقیق و کامل از سازهای ارکستر سمفونیک هستیم.

میرزمانی بااشاره به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در بازتاب حوادث و اتفاقات مهم تاریخی چون حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) و همچنین رویدادی چون تسخیرلانه جاسوسی ابرازامیدواری کرد تولید قطعه «مرگ بر آمریکا 3» با فضای متفاوت خود بتواند سهمی دربازتاب این وقایع و جریان سازی فرهنگی و مذهبی در جامعه داشته باشد.

سیدمحمد میرزمانی از چهره های شناخته شده موسیقی عاشورایی در کشور پیش از این کار تنظیم و آهنگسازی قطعه «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» را نیز انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
1
از یک طرف به کسی ناسزا بگوییم و از جانب دیگر با او به گفتگو بنشینیم؛ توقع همراهی هم داشته باشیم!!!
نظر شما: