واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

90 هزارکودک بی سرپناه در انگلیس

گزارش یک موسسه خیریه در انگلیس نشان می دهد بیش از 90هزار کودک در این کشور اروپای غربی سرپناه دایمی ندارند.
تدبیر24: موسسه خیریه 'سرپناه ' روز دوشنبه در گزارشی با تجزیه و تحلیل داده های رسمی در انگلیس، هشدار داده است که در هر مدرسه این کشور، حداقل 3 دانش آموز سرپناه دایمی ندارند و باید به آنان کمک رسانی سریع شود.

براساس این گزارش، شمار کودکانی که در حال حاضر به دلیل بی خانمان بودن در مراکز موقتی در انگلیس نگهداری می شوند، به بالاترین حد در سه سال گذشته رسیده است.

موسسه خیریه سرپناه براساس آمارهای منتشر شده اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن سال جاری 90 هزار و 569 کودک در اقامتگاه های موقتی در انگلیس، ولز و اسکاتلند زندگی می کرده اند.

این نهاد مدنی با بیان این که در سال 2011 میلادی شمار کودکان بی خانمان در انگلیس، ولز و اسکاتلند 76 هزار و 650 مورد بوده، گفت در سه سال گذشته 13 هزار و 919 مورد به تعداد این کودکان افزوده شده است.

موسسه سرپناه با اشاره به افزایش حضور خانواده های بی سرپناه در این نوع مراکز اقامتی، گزارش داده است: در ژوئن سال 2014 میلادی ، 2 هزار و 130 خانواده در انگلیس در این مراکز اقامتی موقت بسر بردند که نسبت به همین دوره زمانی در سال 2011 میلادی ، دو برابر افزایش داشته است.

این خانواده های بی سرپناه به این موسسه خیریه گفته اند که آنان همواره نگران فرزندانشان هستند چرا که اغلب در معرض خطر مصرف مواد مخدر و ابتلا به سایر معضلات رفتاری قرار دارند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به تازگی اعلام کرده بود که دست کم دو میلیون و 600 هزار کودک به دلیل بحران مالی سال 2008 میلادی در 41 کشور صنعتی جهان از جمله انگلیس به زیر خط فقر سقوط کرده اند.

یونیسف ضمن بیان این مطلب که از هر چهار کودک انگلیسی یک نفر در زیر خط فقر زندگی می کند، هشدار داده که این رقم به دلیل تدابیر سخت ریاضتی دولت این کشور رو به افزایش است.

این نهاد بین المللی تصریح کرده است والدین اکثر این کودکان شاغل هستند اما به دلیل نبود درآمد و کمک های کافی از سوی دولت ائتلافی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ، قادر به رهایی از فقر نیستند.

عملکرد دولت انگلیس در خصوص فقر کودکان در مقایسه با کشورهای ثروتمندی مانند کانادا، آلمان و استرالیا که به رغم وجود رکود، موفق به کاهش سطح فقر کودکان شدند، «مایوس کننده» بوده است.

مدیر اجرایی یونیسف در انگلیس، بررسی هر چه سریعتر آثار تدابیر ریاضتی بر کودکان این کشور را خواستار شده و هشدار داده که وضعیت از آنچه هست ممکن است وخیم تر شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: