واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

کمبود ویتامینD مردم کرمانشاه

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه از اجرای طرح "مکمل یاری با ویتامین D" در تمامی مدارس دخترانه متوسط دوم و نیمی از مدارس دخترانه متوسط اول استان از نیمه آبان ماه سال جاری خبر داد.
تدبیر24: نیلوفر حیدری در منطقه کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح آهن یاری از ابتدای آبان‌ماه سال جاری در مدارس متوسط دخترانه استان اظهارکرد: در طرح "مکمل یاری با ویتامین D" نیز که از نیمه آبان ماه سال جاری اجرایی می‌شود تمامی دانش آموزان دختری که قرص آهن دریافت کرده‌اند، قرص ویتامین D را نیز دریافت می‌کنند.

به گفته حیدری در این طرح هر دانش آموز 9 عدد قرص ویتامین D دریافت می‌کند که باید این تعداد قرص را ظرف مدت 9 ماه استفاده کند.

وی تصریح کرد: هر قرص ویتامین D توزیع شده در مدارس بسیار غنی و حاوی 50 هزار واحد ویتامین D است که دانش آموزان باید هر ماه یک قرص را مصرف کنند.

حیدری ویتامین D را یکی از ویتامین‌های مهم در جهت استحکام استخوان و دندان دانست و اظهارکرد: این ویتامین همچنین نقش اساسی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، برخی سرطانها و ام اس دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه منابع غذایی تامین کننده ویتامین D بسیار محدود است، اظهار کرد: بهترین منبع غذایی در این زمینه زرده تخم مرغ و ماهی چرب است.

حیدری بهترین منبع تامین ویتامین D را قرار گرفتن در معرض نور خورشید دانست و اظهارکرد: در اثر تابش نور خورشید ویتامین D در پوست ساخته می‌شود و به همین علت به این ویتامین، ویتامین آفتاب نیز می‌گویند.

وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد به منظور تامین مناسب ویتامین D در بدنشان حداقل هفته ای دو بار به مدت 10 تا 20 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

این کارشناس تغذیه بهترین زمان استفاده از نور خورشید را 10 صبح تا 14 ظهر دانست و اظهارکرد: برای استفاده از نور خورشید و تامین این نوع ویتامین نباید هیچ مانعی از جمله شیشه پنجره وجود داشته باشد و افراد نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

حیدری نرمی استخوان و پوکی استخوان را از جمله عوارض کمبود ویتامین D در افراد عنوان و تصریح کرد: متاسفانه بر اساس نتایج بررسی کشوری با عنوان "وضعیت ریز مغذی‌های کشور" در سال 1391، کمبود ویتامین D در همه گروه‌های سنی جامعه و به ویژه در گروه‌های در معرض خطر از جمله کودکان، سالمندان و دختران نوجوان کشور مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه این کمبود ویتامین در چند اقلیم کشور بارزتر است گفت: متاسفانه استان کرمانشاه نیز جزء استان‌هایی است که کمبود ویتامین D در آن بالاست و به همین علت اجرای طرح "مکمل یاری با ویتامین D" از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان و 14 استان دیگر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: