واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
گزارش ندای ایرانیان از پیروزی جمهوری‌خواهان آمریکا

افول ستاره بخت پرزیدنت سیاه‌پوست

با این شرایط بعید به نظر نمی‌رسد که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده فردی رادیکال‌تر از جرج بوش و با شعارهای ملی‌گرایانه و بازگرداندن اقتدار به آمریکاییان بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند.
تدبیر24:از همان موقع که هیلاری کلینتون و باراک حسین اوباما در حال رقابت درون حزبی در بین لیبرال دموکرات‌ها بودند، بسیاری از تحلیلگران عقیده داشتند که رئیس جمهور بعدی آمریکا یکی از آن‌ها خواهد بود و شانس جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری بسیار پائین خواهد بود. همه انتظار داشتند که یک اولین در آن انتخابات رخ دهد؛ یا اولین رئیس جمهور زن و یا اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست.

به گزارش سایت «ندای ایرانیان»، اوباما در حالی به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا پا به کاخ سفید گذاشت که جامعه آمریکایی در انتظار تحقق شعار تغییر کاندیدای حزب لیبرال دموکرات بود. اما گویی تحولات جهان به گونه‌ای رخ دادند که حس ناسیونالیستی و غرور آمریکایی در این کشور به شدت تحریک شد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر محبوبیت اوباما هم همانند حزب متبوعش به شکل چشم‌گیری کاهش یافته و به زیر 40 درصد رسیده است. سیاست گفتگو و تعامل گویی این بار در سیاست خارجه آمریکا نتیجه خوبی را برای دولتمردان این کشور نداشته و مشخصا باعث افزایش نارضایتی در مردم آن شده است.

به نظر می‌رسد پیدایش و رشد داعش در خاورمیانه، میدان پیدا کردن روسیه برای عرض اندام در فضای بین‌الملل و تلفیق آن با نارضایتی‌های اقتصادی برخی صاحبان سرمایه از جمله عوامل مهم این آسیب به لیبرال‌های ینگه دنیا بوده‌اند و افزایش محبوبیتی که به واسطه رشد خدمات رفاهی و تامین اجتماعی در میان طبقات پائین‌تر اجتماعی ایجاد شد را کاملا خنثی کرده‌اند.

اوباما

آخرین باری که در انتخابات سنا و کنگره، نقشه آمریکا اینچنین قرمز شده بود شاید حدود 35 سال پیش و اواخر دولت کارتر بود. با این شرایط بعید به نظر نمی‌رسد که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده فردی رادیکال‌تر از جرج بوش و با شعارهای ملی‌گرایانه و بازگرداندن اقتدار به آمریکاییان بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: