واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

حرکت آمریکا به سمت توافق با ایران

تارنمای رادیو فرانسه در گزارشی تحلیلی نوشت: آمریکا در چارچوب یک توافق بین المللی احتمالی با ایران گام بر می دارد.
تدبیر24: «باراک اوباما»، رییس جمهوری آمریکا، با اعلام این خبر گفته است که ما به آنها چارچوبی را ارایه کرده ایم که نیازهای صلح آمیز آنان را در زمینه انرژی، برآورده می کند.

اوباما، درباره اینکه آیا ما می توانیم با ایران به توافق برسیم، افزوده است که به این پرسش تنها سه یا چهار هفته دیگر می توانیم پاسخ دهیم و من قصد ندارم پیش از وقت در این باره اظهار نظر کنم. آن چه مورد نظر ماست یک توافق اطمینان بخش است.

اوباما، درادامه توضیح داده که اگر ایران بتواند با پیشنهاد توافق نامه ای ما را قانع کند، دراین صورت ما نیز می توانیم جهان وافکار عمومی را قانع کنیم؛ آن هنگام زمان مطرح کردن موضوع با کنگره فرا خواهد رسید و من مطمئن هستم که می توانم کنگره را نیز مطمئن سازم که امضای یک توافق نامه با ایران بهترین راه حل است؛ این راه حل از هر اقدام دیگری موثرتر و مفید تر است.

رییس جمهوری آمریکا درادامه اضافه کرده است که اما شرط اجتناب ناپذیر این است که دراین زمینه یک توافق رضایت بخش به دست آید .

تارنمای رادیو فرانسه توضیح داد : گفتنی است که 'جان کری'، وزیر امور خارجه آمریکا، درپاریس تکرار کرده که تمدید مهلت گفت وگوها پس از تاریخ 24 نوامبر در دستور کار قرار ندارد.

در این ارتباط 'محمدجواد ظریف'، وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی اش، قرار است به منظور دستیابی به یک توافق کلی در روزهای 9 و 10 نوامبر، در حضور کاترین اشتون، مذاکره کننده اروپایی، در کشور عمان گفت وگو کنند.

جان کری، هم که قرار است هفته آینده با دیپلمات های ایرانی و اروپایی در مورد آخرین دور از مذاکرات سالجاری در زمینه پرونده هسته ای ایران دیدار کند، گفته که اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران برای این کشور باید آسان باشد.

جان کری و'لوران فابیوس'، وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه، در دیدار خود در پاریس تأکید کرده اند که ایران حق تولید انرژی هسته ای را دارد.

روزنامه آمریکایی 'نیویورک تایمز'، نیز دریادداشتی در ارتباط با مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، نوشته است 'اعمال فشار بر متحدان آمریکا برای اعمال تحریم های جدید تلاشی یک جانبه و بیهوده در مجبور ساختن ایران درتسلیم شدن در جریان مذاکرات هسته ای است و این رویکرد هوشمندانه نیست و موجب ایجاد بحران های مهم دیپلماتیک و اقتصادی علیه اتحادیه اروپا،چین، هند وترکیه شده و البته به طور جدی به منافع آمریکا نیز ضربه وارد خواهد کرد.'

تارنمای رادیو فرانسه افزود: جمعی از دیپلمات های ارشد اروپایی نیز در یادداشتی که در روزنامه 'گاردین' به چاپ رسید، خواستار توافق میان ایران و١+5 تا تاریخ ٢٤ نوامبر شدند.

گاردین افزوده است، به تعویق انداختن تصمیم نهایی جدی موجب می شود فرصت های بیشتری برای مخالفان این مسیر دیپلماتیک به وجود آید تا به این فرایند خدشه وارد سازند.

منبع: شبکه اینترنتی رادیو فرانسه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: