واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

وداع لبنان با جورج جرداق

لبنان و اهالی رسانه، ادبیات و شعر با« جورج جرداق» روزنامه نگار،ادیب و شاعر و نویسنده مسیحی مجموعه کتاب های « امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» وداع کردند.
تدبیر24: در مراسم یادبودی که عصر جمعه در کلیسای روم ارتدوکس منطقه اشرفیه بیروت پایتخت لبنان برای وداع با ادیب راحل جورج جرداق برگزار شد،نماینده سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان پیام تسلیت «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب به مردم لبنان، خانواده فقید ، محبان جرداق و اصحاب فرهنگ تسلیم کرد.

«حسن صحت» سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به نمایندگی از «محمد فتحعلی» سفیر ایران در این مراسم شرکت کرد.

دراین مراسم اهالی رسانه، ادبا، شعرا، نویسندگان و شخصیت های مذهبی ، سیاسی و فرهنگی و خانواده این نویسنده مسیحی فرهیخته شرکت کردند.

«حامد الخفاف» از مورخان لبنانی نیز به نمایندگی از آیت الله سیستانی در این مراسم حضور یافت.

سخنرانان با ارج نهادن به جایگاه علمی، ادبی و فرهنگی جورج جرداق در عرصه فرهنگ و ادبیات و رسانه در لبنان ، منطقه وجهان ، مجموعه امام علی (ع) صدای عدالت انسانی را شاهکاری ماندگار توصیف کردند.

سخنرانان با اشاره به نوشته ها و سروده های جرداق از جمله « این شب من است» تاکید کردند که این نویسنده مسیحی تحت تاثیر امام علی(ع) قرار گرفت و با کتاب امام علی صدای عدالت انسانی و روائع نهج البلاغه عشق خود به این راد مرد تاریخ بعداز پیامبر گرامی (ص) را جاودانه ساخت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت ادیب فقید ، اندیشمند بزرگ و نویسنده مسیحی لبنانی مجموعه کتاب های« امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» را تسلیت گفته است.

« جورج سجعان جرداق» نویسنده ، شاعر و روزنامه نگار مسیحی لبنانی که مجموعه « امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» را به رشته تحریردر آورده است روز چهارشنبه گذشته و در سن 84 سالگی در بیروت پایتخت لبنان درگذشت.

جورج جرداق در سال 1931 میلادی در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان متولد شد و در سال 1950پا به عالم رسانه گذاشت و در روزنامه ها و مجلات الصیاد ، الشبکه ،الانوار، الکفاح العربی ، الجمهور الجدید، الامن ، المجله السعودیه و الوطن و القبس کویت فعالیت کرد و قلم زد.

وی در سال 1960 میلادی تصمیم گرفت مجموعه کتاب های امام علی (ع) صدای عدالت انسانی را بنویسد.

او این مجموعه را در 5 مجلد تحت نام های «علی و حقوق بشر»، « علی و انقلاب فرانسه»، « علی و سقراط»، « علی و دوران او » و «علی و قومیت عربی» به رشته تحریر در آورد و به عنوان پیوست این کتاب ها نیز « روائع نهج البلاغه» را نوشت.

« میخائیل نعیمه» درباره کتاب امام علی (ع) و جورج می گوید: یقین دارم که نویسنده با تمام وجود و با وجدان و انصاف این کتاب را نوشته و در ترسیم چهره علی بن ابی طالب بی نهایت موفق شده و این میسر نشده است مگر اینکه تصویری زنده از این مرد بزرگ بعداز نبی گرامی (ص) پیش روی جورج بوده است.

مجموعه امام علی (ع) تاکنون 4 بار تجدید چاپ شده است و سه انتشاراتی در یک سال آن را منتشر کردند.

تاکنون بیش از 5 میلیون نسخه از این مجموعه چاپ و منتشر و به فارسی ، اردو ، فرانسه و اسپانیایی هم ترجمه شده است.

این کتاب اولین بار توسط «سید هادی خسروشاهی» در سال 1342 به فارسی ترجمه و منتشر شد.

پیکر جورج جرداق بعداز مراسم مذهبی یادبودش به زادگاهش مرجعیون درجنوب این کشور منتقل می شود تا در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: