واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

افزایش وام مسکن یک ضرورت

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر تناسب واقعی و منطقی میان قیمت تمام شده مسکن و قیمت عرضه شده برای مشتری وجود ندارد، گفت: افزایش سقف وام مسکن یکی از ضرورت های این بخش است.
تدبیر24: سعید غلامی باغی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی اعطای وام، تامین منابع مورد نیاز برای ساخت و تهیه مسکن است اما نکته مهم این است که افزایش وام مسکن چه در حوزه ساخت و چه در حوزه خرید درصد بسیار اندکی از منابع مورد نیاز بخش مسکن را تامین می کند.

مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت و اینکه این منابع چگونه به کار روند که موجب افزایش نقدینگی نشود یکی از نکاتی است که بیشتر کارشناسان به آن توجه دارند، بنابراین بر افزایش سقف وام ساخت مسکن تاکید بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه برای خروج از رکود بخش مسکن باید سقف وام افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه بازار در حال رکود است و سرمایه گذاری هم از طرف مردم در این بخش محدود است بنابراین کاهش سرمایه گذاری و کاهش صدور پروانه های ساختمانی را سبب شده است.

غلامی باغی ادامه داد: این وضعیت در یکی دو سال اخیر موجب کاهش عرضه مسکن شد بنابراین هرگونه شوک مثبت می تواند در خروج از رکود این بخش در یکی دو سال آینده تاثیرگذار باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: برای کمک به رونق این بخش باید برنامه ریزی مناسب برای تامین منابع مالی مورد نیاز بخش مسکن فراهم شود و اگر بانک ها در تامین منابع دچار مشکل هستند، افزایش سرمایه بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد که هم بانک منابع کافی برای افزایش سقف تسهیلات داشته باشد و هم سازندگان بتوانند به موقع از این منابع استفاده کنند.

غلامی باغی اضافه کرد: متاسفانه وابستگی اقتصاد ایران به منابع بانکی بسیار زیاد است و این یکی از مشخصه های اقتصاد ایران به شمار می رود اما برای جلوگیری از افزایش نقدینگی ناشی از بالا رفتن سقف وام، باید از ابزارها و روش های نوین تامین منابع از جمله بازارهای بورس استفاده کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: