واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

سفر امیر کویت به قطر و امارات

امیر کویت به دنبال بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان قطر از یک سو و امارات و بحرین و عربستان از سوی دیگر و قبل از تشکیل نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به قطر و امارات سفر کرد.
تدبیر24: چند ساعت پس از سفر کوتاه مدت شیخ 'صباح احمد الصباح' امیر کویت به دوحه و ابوظبی، فدراسیون والیبال امارات اعلام کرد که تیم ملی این کشور از شرکت در جام جهانی مسابقات والیبال که از پانزدهم ژانویه تا اول فوریه دوحه میزبانی آن را برعهده دارد، صرف نظر کرده است.

همزمان با اعلام انصراف تیم ملی والیبال امارات، تیم ملی والیبال بحرین نیز در اقدام مشابهی از شرکت در این مسابقات اعلام انصراف داد.

مقامات بحرین این تصمیم را نشات گرفته از اختلافات سیاسی میان کشورشان و قطر دانستند.

در همین راستا فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرد: اعلام انصراف بدون ذکر دلایل قابل قبول، باعث می شود تا تیم ملی والیبال بحرین علاوه بر پرداخت غرامت مالی از شرکت در دو دوره و یا بیشتر از دو دوره مسابقات جام جهانی والیبال و شرکت در فعالیت های فدراسیون والیبال آسیا محروم شود.

عربستان، امارات و بحرین در اسفند ماه سال گذشته سفرای خود را از دوحه به دلیل اعلام حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین مصر فراخواندند. دولت مصر در اواخر سال گذشته میلادی جماعت اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی برشمرد.

قطر از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به برهم زدن ثبات در این منطقه متهم است.

شیخ صباح احمد الصباح امیر کویت به عنوان میانجی به دوحه و ابوظبی سفر کوتاه داشته است.

امیر کویت در سفر به امارات با رییس حکومت و ولیعهد این کشور دیدار و گفت وگو کرد و فرآیند همکاری میان اعضای شورای مزبور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این دو دیدار قبل از نشست وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، قطر، بحرین، امارات، عمان و کویت انجام گرفت.

وزیران خارجه کشورهای عضور شورای خلیج فارس در نشست خود مقدمات اجلاس سالانه سران این شورا را که قرار است در نهم دسامبر آینده در دوحه برگزار شود، فراهم خواهند کرد.

منبع: پایگاه اینترنتی العهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: